فونیکسریمکسبهتام

تولید انبوه خودروهای برقی در اندونزی

عصر خودرو- اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی که خواستار دستیابی به توسعه پایدار است با توجه به منابع محدود انرژی در تلاش است با تولید انبوه خودروهای برقی ضمن پیمودن مسیر توسعه از مزایای محیط زیستی این قبیل خودروها برخوردار شود.

تولید انبوه خودروهای برقی در اندونزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، تولید خودرو برقی در اندونزی همچون بسیاری از کشورهای جهان توجه علاقمندان به این صنعت را به خود جلب کرده است.
    تولید این قبیل خودروها نیازمند حمایت های دولتی و پذیرش جامعه است و در اندونزی نیز تولید و گرفتن مجوز خودروهای برقی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.
    در این میان اما از برخی خورودهای برقی از قبیل 'سِلو' و 'جندهیس' که از ویژگی های خوبی جهت ادامه مسیر تکامل این قبیل خودروها برخوردار بوده اند، بیشتر استقبال شده و برخی امیدوارند این خودروها بتوانند در اندونزی انگیزه ای برای تولید خودروی برقی ملی در این کشور باشند.
    در واقع اندونزی به برخی از خودروهای برقی این کشور که آماده بهره برداری هستند با این عنوان که آزمایش های آلایندگی هوا را نگذارنده اند، مجوز ادامه فعالیت نمی دهد، در حالی که برخی از مدل های این قبیل خودروها در کشورهای دیگر مجوز آلاینده ها را دریافت کرده اند.
    دلایلی که خودروهای برقی در اندونزی از محبوبیت برخوردار نیستند را می توان در قیمت بالای این خودروها در مقایسه با خودروهای معمولی، نیاز به نگهداری بیشتر و نبود مراکز خدمات کافی دانست.
    نبود ایستگاه های کافی برای شارژ این قبیل خودروها، مدت زمان طولانی که باید صرف شارژ باطری خودرو شود و رایج نبودن این قبیل خودروها و ترجیح مشتریان به خودروهای معمولی از دیگر مشکلات این صنعت در اندونزی است.
    اگرچه اندونزی از سالها پیش تلاش کرده است خودروهای برقی را توسعه داده و خود را به یکی از پیشروهای منطقه در این صنعت تبدل کند اما آمیزه ای از مشکلات دولتی و افکار عمومی در خصوص استفاده از این خودرها دست انداز بزرگی در مسیر توسعه خودروهای برقی این کشور ایجاد کرده است.
    به رغم این قبیل دست اندازها، برخی مقامات اندونزی با توجه به تخصص خود بر توسعه خودروهای برقی تاکید دارند، حتی در مواردی با تخطی از قانون به دنبال هموار کردن مسیر توسعه این قبیل خودروها بوده اند.
    از جمله این تخطی های قانونی می توان به نمونه ای اشاره کرد که یکی از مقامات دولتی اندونزی با یکی از این خودروها به صورت آزمایشی با سرعت 240 کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.
    در دولت پیشین اندونزی 'داهلان ایسکان' وزیر بنگاه های دولتی با رانندگی با یک خودرو برقی با نام 'توکاکسی' (TUCUXI) با هدف آزمایش رانندگی در یکی از جاده عمومی این کشور با پلاک غیرواقعی با سرعت بالا رانندگی کرد که در نهایت به صخره ای در جاوای شرقی برخورد کرد.
    این خودرو که توسط محققان داخلی این کشور طراحی و ساخته شده بود با یک باطری کامل می توانست با سرعت 240 کیلومتری مسافت 300 کیلومتری را بپیماید. باطری کاملا خالی این خودور می توانست در عرض چهار ساعت به طور کامل شارژ شود.
    'محمد نصیر' وزیر آموزش اندونزی سال 2015 عنوان کرده بود که خودرو ملی اندونزی یک خودرو برقی خواهد بود. براساس برخی گزارش ها قرار بود تا پایان همان سال آزمایش این خودرو که به طور کامل از انرژی الکتریسته استفاده می کرد، به پایان برسد.
    اگرچه اندونزی تاکنون موفق به تولید خودروهای برقی شده است، اما همچنان 100 درصد قطعات مورد نیاز این خودروها در این کشور تولید نمی شود.
    در اندونزی همچنین در حال حاضر امکان تولید انبوه خودروهای برقی وجود ندارد و مقامات این کشور بر این باورند که با گذشت 9 مرحله می توان به فرایند تولید انبوه این خودروها دست یافت.
    مراحل اول تا ششم که در این کشور تاکنون طی شده شامل شناخت ظرفیت ها و توسعه شکل اولیه و آزمایش این قبیل خودروها است و مراحل هفتم تا نهم آن شامل آزمایش آن در آزمایشگاه ها و آزمایش میدانی و در نهایت انتقال به کارخانجات به منظور تولید انبوه است.
    در واقع دولت این کشور تولید 10 هزار دستگاه خودرو برقی را در سال 2014 هدف قرار داده بود که به دلایل طی نکردن سطوح مختلف، این هدف به تاخیر افتاد و اکنون هشتمین مرحله در حال انجام است.
    با این وجود، بازار مستعد اندونزی برای خودروها برقی نیاز خود را از خارج تامین می کند و در صورتی که دولت نتواند نیازهای خود را با تکیه بر تولیدات داخلی تامین نماید، جاده های این کشور میزبان خودروهای برقی خارجی خواهند بود.
    به عنوان مثال، قرار است خودروی برقی 'تِسلا' مدل 'ایکس' از ماه جاری وارد بازار اندونزی شود.
    'تسلا' مدل ایکس نام نوعی خودروی برقی و نخستین محصول چهار در شاسی بلند شرکت تسلا موتورز است. نام آن از نام نیکولا تسلا مخترع صربستانی-آمریکایی موتورهای برق متناوب گرفته شده ‌است. تاریخ تحویل اولین نمونه آن ماه ژوئیه 2014 است.
    'تِلسا' مدل 'ایکس' در واقع توسعه مدل 'اس' است که در کالیفرنیا تولید شده و پیش از این در سال 2015 در دو نوع به مصرف کنندگان ارائه شده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو