فونیکسریمکسبهتام

بررسی جامع میتسوبیشی ASX فیس‌لیفت در بازار کراس‌اوور‌های شهری ایران

الماس خــاص

عصر خودرو - شاسی‌بلند‌های بسیاری هم‌اکنون در بازار پیش روی مشتریان است اما گزینه‌ای که تمام مشخصه‌های ایده‌آل برای یک خریدار را ارائه کند بدون شک برنده این رقابت خواهد بود.

الماس خــاص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰
  • الماس خــاص
  • الماس خــاص
  • الماس خــاص
  • الماس خــاص
  • الماس خــاص
  • الماس خــاص
  • الماس خــاص

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ASX به عنوان خودرویی در دسته کراس‌اوور‌ها که یک ژاپنی دو دیفرانسیل است و شرایط فروش ایده‌آلی را به مشتریان ارائه می‌کند، از بدو ورود تا کنون مورد توجه مشتریان قرار گرفته و بر اساس آمار، یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدار‌ترین محصولات آرین‌موتور؛نماینده میتسوبیشی در ایران به حساب می‌آید.این کراس‌اوور ژاپنی هم‌اکنون با قیمت 179.5 میلیون‌تومان به صورت نقد و اقساط بدون بهره به مشتریان عرضه می‌شود و از این جهت هم شرایط فروش و قیمت  بهتری نسبت به رقبای همرده دارد و هم سریع‌ترین زمان تحویل در بین رقبا را به خود اختصاص داده است.

کشش قدرتمند، مصرف اقتصادی
کراس‌اوور شهری میتسوبیشی از پیشرانه 4B11 با حجم 2 لیتر بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر قدرت 147 اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتون‌متر گشتاور را دارد.ASX با ابعاد مناسب، فاصله بین دو محور 2670 میلیمتری، ارتفاع حدو د20 سانتیمتری از سطح زمین، زوایای ورود و خروج از شیب بیش‌تر از رقبا و همچنین بهره‌گیری از امکان انتخاب حالت 4WD به صورت الکتریکی ، یک آفرودر شهرنشین است که با بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک CVT نسل8 میتسوبیشی، امکان تعویض دستی 6 سرعته را نیز از طریق پدل‌شیفتر‌های پشت فرمان فراهم می‌کند.ASX هم می‌تواند خوی آفرود داشته باشد و هم در شهر چهره اقتصادی و در عین حال اسپرت خود را نشان دهد.مصرف سوخت این کراس‌اوور 1.5 تنی در سیکل ترکیبی تنها 8.4 لیتر است که حدود 1 تا 1.5 لیتر از عمده رقبای هم‌کلاسش عدد کمتری را نشان می‌دهد.مهم‌ترین عامل در کاهش مصرف سوخت این خودرو تکنولوژی اختصاصی MIVEC میتسوبیشی است که زمان‌بندی سوپاپ‌ها را بر عهده دارد و نسل جدید گیربکس CVT این خودرو نیز عملکرد نرم، با آرامش بیش‌تر و همچنین اقتصادی‌تری را در عین افزایش بازه ضرایب ارائه می‌کند.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که مشتریان در هنگام خرید ASX و مقایسه آن با رقبای کره‌ای مورد توجه قرار نمی‌دهند کیفیت بالای تولید این خودرو است . اگر سیستم فنی و قطعات ASX را یک‌به‌بک باز کنید متوجه عبارت MADE in Japan روی همه آن‌ها خواهید شد.
تمامی تجهیزات و قطعات الکترونیکی این خودرو توسط شرکت Mitsubishi Electronics ساخته شده‌اند و شاید تنها قطعه غیر ژاپنی آن واحد کنترل الکتریکی سیستم هندزفری بلوتوث باشد که توسط شرکتی فرانسوی به تولید می‌رسد! ASX خودرویی است که با تمرکز ویژه روی رانندگی شهری طراحی شده است اما این بدان معنا نیست که مهندسان میتسوبیشی در الهام‌گیری از پاجرو و Outlander، موارد ایمنی در آفرود را فراموش کرده باشند.
یکی دیگر از ریزنکات قابل توجه در ساخت ASX استفاده از روکش‌های فلزی برای سیم‌کشی‌های زیر موتور و تجهیزات الکترونیکی خودرو است که به ندرت حتی در رقبای ژاپنی این خودرو هم دیده می‌شود . اگر باز هم به دنبال یک نکته کیفی برای تمایز ASX با رقبای کره‌ای می‌گردید بهتر است به سراغ سیستم‌های ایمنی این خودرو برویم. معمولا در خودرو‌هایی که از سیستم‌های ABS، کنترل پایداری، کشش و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می‌برند از سنسوری با عنوان Wheel Speed یا سنسور سرعت‌سنج چرخ استفاده می‌شود تا در صورت لزوم خبر لغزش، ترمز گیری روی سطوح لغزنده و .. را به سیستم‌های ایمنی بدهد و این سیستم‌ها را در عملکردی بی‌نقص یاری کند . در برخی محصولات کره‌ای این سنسور به صورت چرخ‌دنده‌ای طراحی شده است که بعد از مدتی کارکرد با نفوذ گرد و خاک موجب بروز مشکلاتی می‌شود و عملکرد سیستم‌های ایمنی دچار اختلال می‌شود . میتسوبیشی برای رفع این مشکل چرخ‌دنده‌ها را کنار گذاشته است و از صفحه‌ای مگنتی در ASX استفاده کرده که حتی گرد و خاک هم نمی‌تواند در عملکرد آن اختلالی ایجاد کند .

طراحی کاربردی
طراحی خاص ASX، شاید در نگاه اول این تصور را بوجود بیاورد که این خودرو فضای کمتری از رقبای کره‌ای دارد اما با بررسی ابعاد متوجه می‌شوید که فاصله بین دو محور آن که بیانگر فضای داخل کابین است، دقیقا مشابه خودرویی مانند کیا اسپورتیج 2017 است و فضای بار 419 لیتری آن که با خواباندن صندلی‌ها تا حدود 1200 لیتر افزایش حجم‌ پیدا می‌کند  تفاوت عمده‌ای با رقبای کره‌ای این خودرو ندارد اما در عوض فضای سر ، پا و نشیمن ایده‌الی برای همه سرنشینان ارائه می‌کند.
سقف پانوراما تمام شیشه‌ای، یکی از مشخصه‌های قابل توجه در طراحی ASX است که در ترکیب با رنگ‌های متنوع این خودرو جلوه زیبایی به آن می‌بخشد.نکات ریز به سبک مهندسان ژاپنی علاوه بر بخش فنی در بدنه ASX نیز رعایت شده است تا شما را از تصادفات سبک مطمئن کند.گلگیر‌های ساخته شده از جنس رزین این خودرو با طراحی ویژه، حالتی ارتجاعی دارند و با ضربات سبک فرو می‌روند اما به سرعت به حالت اول خود باز می‌گردند و در صورت وارد شدن ضربه شاهد ریزش رنگ یا غر شدن این قطعه از بدنه نخواهید بود.
چراغ‌های جلو در ASX از نوع زنون و مجهز به سیستم اتوماتیک تنظیم ارتفاع نور هستند و چراغ‌های عقب نیز از نوع LED هستند.رینگ‌های 18 اینچی طرح جدید مشابه اوتلندر نیز به عقیده بسیاری از مشتریان ، جلوه‌ای متفاوت به مدل فیس‌لیفت جدید این خودرو بخشیده است.

امکانات رفاهی
در بخش مولتی‌مدیا نمایشگر 6.4 اینچی در بخش میانی کنسول ASX به چشم می‌خورد که به 4بلندگو و 2توییتر برای پخش صدا مجهز شده است و تصویر دوربین دید عقب را نیز نمایش می‌دهد.روی فرمان علاوه بر کلید‌های کنترل سیستم کروز‌کنترل، کلید‌های کنترل سیستم صوتی و همچنین کنترل اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث تعبیه شده است.تهویه مطبوع در این خودرو اتوماتیک است و سنسور‌های باران و روشنایی، کمک بسزایی در آسایش شرایط رانندگی می‌کند. ورود و استارت خودرو بدون کلید انجام می‌شود و علاوه بر آن این خودرو به سنسور‌های عقب، شوینده چراغ‌های جلو و آپشن جدید آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی با راهنما نیز در مدل فیس‌لیفت مجهز شده است.

پلت‌فرم مشترک کرایسلر و میتسوبیشی
ASX بر پایه پلت‌فرم GS میتسوبیشی شکل‌گرفته که به صورت مشترک توسط کمپانی کرایسلر آمریکا و میتسوبیشی ژاپن طراحی شده است.این پلت‌فرم که هم‌اکنون مدل لنسر نیز بر پایه آن ساخته شده قرار است میزبان مدل جدید «اکلیپس کراس» نیز باشد.کرایسلر از این پلت‌فرم در برخی مدل‌های جیپ، داج و کرایسلر سبرینگ و 200 نیز استفاده کرده است.

تفکر طراحی جدید
«سپر دینامیکی یا Dynamic Shield»
میتسوبیشی در تفکر جدید طراحی Dynamic Shield تنها از طریق فرم‌دهی دماغه خودرو‌ها روی دو مفهوم عملکرد و محافظت تمرکز دارد.این مقوله در تعریف ساده به معنای طراحی اسپرت و خشن در عین حفظ ایمنی است.جلوپنجره و ورودی هوای زیر سپر به سبک چهره خشن مدل‌های Evolution میتسوبیشی نمایی تمام‌سیاه به خود گرفته‌اند و دو بال کرومی چراغ‌های محصولات جدید میتسوبیشی را در بر می‌گیرند.«سونهیرو کونیموتو» سرطراحی مطرح بین‌الملل ژاپنی میتسوبیشی است که ده‌ها سال در نیسان فعالیت می‌کرده است.او این فلسفه جدید طراحی دماغه را در محصولات میتسوبیشی شروع کرده است و ASX فیس‌لیفت با بهره‌گیری از آن به زبان روز طراحی میتسوبیشی پیوسته است.

آیا ASX ایمن است ؟
ASX از موسسات ایمنی ANCAP استرالیا و EuroNCAP ، 5ستاره ایمنی دریافت کرده است و با توجه به عرضه در بازار آمریکا با نام Outlander Sport، مدل 2017 این خودرو در مجموع با امتیازات بالا از سد آزمایش‌های سخت‌گیرانه موسسه IIHS آمریکا نیز گذشته است.ASX در بازار ایران با امکانات ایمنی قابل توجهی همچون 7 کیسه هوا (2 عدد جلو شامل راننده و سرنشین جلو +2 عدد ایربگ جانبی + 2 عدد ایربگ پرده‌ای و یک عدد زانویی) به همراه تکنولوژی‌های ایمنی ترمز ضد قفل ABS، کنترل فعال پایداری ASC، کنترل کشش TCL، ترمز کمکی در سطوح شیب دار ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز‌های دیسکی در جلو و عقب بهره می‌برد.

بدون بهره ASX‌ بخرید
یک کراس‌اوور خوب وقتی با شرایط فروش ایده‌آل همراه شود، به گزینه‌ای خاص در بازار تبدیل می‌شود.ASX هم‌اکنون با قیمت نقدی 179.5 میلیون‌تومان توسط آرین‌موتور به مشتریان عرضه می‌شود.علاقمندان به خرید این خودرو می‌توانند از شرایط قابل توجه اقساطی آن استفاده کنند.در این طرح فروش ویژه بهاره 104.5 میلیون‌تومان به عنوان پیش‌پرداخت از مشتریان اخذ می‌شود و تسهیلات 75 میلیون‌تومانی در شرایط 12 ماهه،بدون بهره با اقساط ماهیانه 6.5 میلیون‌تومان به مشتریان ارائه می‌شود.مشتریانی که طرح بازپرداخت 24ماهه را انتخاب کنند با کارمزد 14درصد که کمترین کارمزد در بین خودرو‌های وارداتی است، می‌توانند با پرداخت اقساط ماهیانه 3.6 میلیون‌تومان مالک ASX فیس‌لیفت شوند.موعد تحویل ASX در این طرح 30 روز کاری است.
اگر مشتریان طرح تحویل بلند‌مدت اقساطی 60 روزه را انتخاب کنند می‌توانند مبلغ پیش‌پرداخت را طی 3 مرحله 35 میلیون‌تومانی بپردازند و از شرایط بازپرداخت مشابه اقساط در طرح 30 روزه استفاده کنند.

فروش ویژه بهاره محصولات میتسوبیشی
آرین‌موتور 4 محصول میتسوبیشی در ایران را با طرح‌های ویژه‌ای به فروش می‌رساند که مشخصه مشترک همه آن‌ها اقساط بدون بهره و تحویل 30 روزه یا فوری است.
میتسوبیشی اوتلندر به عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین محصول میتسوبیشی در ایران ، با موعد تحویل فوری عرضه می‌شود.مشتریان برای انتخاب این خودرو 227.4 میلیون‌تومانی می‌توانند با ارائه پیش‌پرداخت 132 میلیون‌تومانی، از تسهیلات 95‌میلیون‌تومانی بهرمند شوند و این تسهیلات را طی 12قسط بدون بهره 7.9 میلیون‌تومانی یا 24 قسط 4.5 میلیون‌تومانی بپردازند.
سدان محبوب و نام‌آشنای میتسوبیشی یعنی لنسر در مدل 1800 اتوماتیک فول، با قیمت 139.8 میلیون‌تومان که حدود 5 تا 10 میلیون‌تومان از رقبایش ارزان‌تر است‌،با پیش‌پرداخت 82.8 میلیون‌تومان و تسهیلات 57 میلیون‌تومانی قابل انتخاب است.اقساط بدون بهره 12 ماهه لنسر 4.7 میلیون‌تومان و اقساط 24 ماهه تسهیلات این خودرو با کارمزد 14 درصد 2.7 میلیون‌تومان است.
در نهایت هاچ‌بک میراژ که یکی از کم‌مصرف‌ترین خودرو‌های بازار ایران است در مدل جدید 2017 با قیمت 82.9 میلیون‌تومان با پیش‌پرداخت 49.9 میلیون‌تومان و تسهیلات 33 میلیون‌تومانی عرضه می‌شود.اقساط 12 ماهه بدون بهره این خودرو تنها 2.7 میلیون‌تومان است و در طرح 24 ماهه مشتریان باید ماهانه تنها 1.5میلیون‌تومان بپردازند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو