فونیکسریمکسبهتام

آمار فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان داد

رشد ۱۲۸ درصدی واردات در نخستین ماه سال

عصر خودرو- جزئیات روند واردات در فروردین ماه از واردات ۳ هزار و ۸۶۶ دستگاه خودرو حکایت دارد که با توجه به رقم یک هزار و ۶۹۴ خودرویی که در نخستین ماه سال ۹۵ به کشور وارد شد، شاهد رشد ۱۲۸ درصدی در فروردین ماه ۹۶ نسبت به سال گذشته هستیم.

رشد ۱۲۸ درصدی واردات در نخستین ماه سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در این میان رنو با واردات یک هزار 471 دستگاه رتبه اول، کیا با واردکردن 532 دستگاه رتبه دوم و هیوندای با رسیدن به عدد 367 دستگاه رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.
    این در حالی است که در فروردین ماه سال قبل هیوندای با 607 دستگاه، تویوتا با 541 و رنو با 214 دستگاه رتبه های اول تا سوم را در اختیار داشتند.
    از دیگر نکات مهم این آمار رشد بالای واردات ام جی و آلفاموتور نسبت به سال گذشته است که نشان از برنامه ریزی های این دو شرکت برای حضور پررنگ تر در بازار خودروهای وارداتی سال جاری دارد.
    بررسی کلی آمار واردات فروردین ماه نشان می دهد فعالان بازار خودروهای وارداتی سال 96 را بسیار پرقدرت تر از سال گذشته آغاز کرده اند و امسال با حضور جدی تر نیسان و احتمال اضافه شدن اوپل به بازار شاهد رقابت جذابی بین خودروهای وارداتی خواهیم بود.

    البته مهم‌ترین دلیل این مسئله را می‌توان در محدودیت‌های ایجاد شده از سوی گمرک در پایان سال و رفع این محدودیت در ابتدای سال دانست که موحب رشد چشمگیری واردات در فرودین ماه شده است و به این ترتیب نمی‌توان انتظار داشت چنین رشدی در پایان سال نیز ادامه داشته باشد اما می‌توان پیش‌بینی کرد روند واردات در سال جاری و البته در صورت ایجادنشدن مشکلی ویژه، در پایان سال شاهد افزایش حجم واردات باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط