فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۱۰ خرداد۹۶

تحرک کم جان خودرویی ها در واکنش به محدوده حمایتی

عصر خودرو- امروز چهارشنبه ۱۰ خردادماه، گروه خودرو جو بهتری نسبت به روزهای قبل داشت اما بازهم در غیاب سایپا کم رمق بودند، نهایتا در این روز شاخص خودرویی ها رشد جزئی ۹.۷ واحدی را ثبت کرد و در مدار ۱۸ هزار و ۷۰۹ واحد ایستاد.

تحرک کم جان خودرویی ها در واکنش به محدوده حمایتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران معادل 66 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو و ساخت قطعات به ارزش معاملاتی   90.6 میلیارد تومان در  6  هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این میان خپارس که تاثیر 10 واحدی مثبت روی بورس گذاشت، با جابه جایی 17 میلیون سهم بیشترین حجم گروه را به خود اختصاص داد.
    خودرویی ها در یک ساعت اول بازار رشد بیشتری داشتند اما به تدریج فشار عرضه ها بیشتر شد، در این میان خلنت تنها نمادی بود که صف فروش کوچکی تشکیل داده بود، پس از آن  منفی ترین گروه خپویش با افت 3.5 درصدی قیمت پایانی در قیمت 2,115 تومان بود.
    در طرف مقابل ختوقا که صورت مالی 12 ماهه سال 95 خود را با تعدیل مثبت 42 درصدی در کدال منتشر کرد، با رشد در حاشیه 3 درصد مثبت در قیمت 180 تومان سبزترین گروه بود.
    نماد خودرو در قیمت 268 تومان و حوالی یک درصد منفی به کار خود خاتمه داد، خزامیا در صفر مثبت و قیمت نزدیک 84 تومان ایستاد، خپارس با رشد 1.8 درصدی به قیمت تقریبا 101 تومان رسید و نمادهای بسیار دیگری رشد و افت متعادلی ثبت کردند.
    به نظر می رسد گروه خودرو به پایان اصلاح خود نزدیک شده باشند و باتوجه به قرار گرفتن شاخص گروه در منطقه حمایتی محکم،  امروز شاهد نوساناتی مثبتی در گروه بودیم و در مجموع سناریوی برگشت گروه خودرو به روزهای رشد محتمل تر است.
    از طرفی توقف سایپا به رکود خودرویی ها دامن زده، این شرکت باید به چند سئوال درباره اختلاف معنادار در عملکرد واقعی 95 نسبت به پیش بینی فروش و همچنین کاهش بهای تمام شده توضیح دهند تا مورد بررسی و بازگشایی سازمان بورس قرار بگیرد.
    به این ترتیب باید منتظر بازگشایی نماد خساپا و گزارش عملکرد 12 ماهه خودرو برای از بین بردن جو منفی حاکم بر گروه خودرویی باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو