فونیکسریمکسبهتام

فرماندار رفسنجان:

جاده رفسنجان - زرند استانداردسازی شود

عصر خودرو- فرماندار رفسنجان با تاکید بر لزوم استانداردسازی جاده رفسنجان – زرند گفت: در بحث جاده‌های شهرستان عمده مشکلات در جاده‌های سرچشمه، زرند و نوق است.

جاده رفسنجان - زرند استانداردسازی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حمید ملانوری ظهر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار داشت: در بحث جاده نوق با پیگیری هایی که انجام شد، حدود پنج کیلومتر اول آن دوبانده شده و پنج کیلومتر بعدی نیز پیمانکار مشغول شده و گفتیم تا 20 کیلومتر جلو برود. معاون پارلمانی وزیر راه نیز در بازدیدی که داشت قول مساعد داد که جاده نوق را بتوانیم تمام(دوبانده) کنیم تا تلفات آن کاهش یابد.

    وی افزود: در بحث روستاهای مسیر جاده نوق نیز تقریباً عمده روستاهای در مسیر، در محدوده روستا بلوار شده و علائم راهنمایی نصب شده است ضمن اینکه جاده نوق- بافق نیز در حال انجام و انجام عملیات آسفالت است.

    وی بیان داشت: در جاده رفسنجان به زرند باید اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فکر اساسی کند، زیرا رفع مشکل این جاده از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان امکان پذیر نیست و باید در سطح ملی پیگیری شود.

    فرماندار رفسنجان تصریح کرد: سطح اعتبارات ما پایین است و برای این شهرستان رقم قابل‌توجهی نیست، بنابراین باید در حوزه راه‌ها ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری موقعیت خاص شهرستان رفسنجان را گزارش کنند و اعتبارات را جذب کنند تا بتوانیم اقداماتی انجام دهیم.

    ملانوری با اشاره به خطرساز بودن جاده رفسنجان به زرند، تصریح کرد: اگر در این جاده پرتردد اتفاقی برای خودرویی پیش آید، هیچ جایی برای توقف نیست که آن را برطرف کند، بنابراین باید برای استاندارد بودن این جاده همت گماشت.

    وی به ضرورت ایمن‌سازی جاده سرچشمه اشاره و بیان کرد: بیشترین عاملی که می‌تواند در کاهش تلفات در این جاده کمک کند، نصب دوربین‌ها است.

    فرماندار رفسنجان افزود: هزینه نصب دوربین در جاده سرچشمه دو میلیارد تومان است، با توجه به اینکه بیشترین ارگانی که در این خصوص نفع می برد مس است، مجموعه مس منطقه کرمان با همکاری اداره کل راهداری کمک کند تا این موضوع میسر شود.

    ملانوری همچنین بر ضرورت گماشتن گشت های ویژه پلیس راه در روزهای تعطیل و پوشش دوطرفه در محور رفسنجان- سرچشمه تأکید و عنوان کرد: ساختمان پلیس راه شهرستان هم باید در مصوبه گنجانده شود تا خط هوایی از ناصریه انتقال یابد تا مشکل ارتباط مخابراتی این پاسگاه برطرف شود.

    وی ابراز داشت: خط‌ کشی جلوی پلیس راه رفسنجان باید توسط راهداری انجام و چراغ نصب شود، علاوه بر اینکه با همین کانکس موجود که پلیس راه در آن فعالیت می‌کند، کاهش قابل توجهی در تلفات و حوادث جاده‌ای بوده است.

    وی همچنین بر اصلاح سرعت گیرهای محور رفسنجان – نوق تا قبل از فصل برداشت پسته تأکید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو