فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصرخودرو»

تمدید آرامش چهارساله برای سرمایه گذاران

عصر خودرو- پیام مثبت ایران به سرمایه گذاران جهانی اینبار با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور اعلام شد؛ پیامی که این اطمینان را به سرمایه گذاران و خودروسازان بزرگ دنیا داد که با امنیت خاطر بیشتر وارد بازار کشور شوند.

تمدید آرامش چهارساله برای سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، پیش از این و با لغو تحریم های بین المللی اولین گام برای ورود خودروسازان بزرگ به ایران برداشته شد و در این مسیر قراردادها و تفاهمنامه های نیز میان خودروسازان داخلی و همتایان خارجی منعقد شده بود، اما اجرایی کردن بسیاری از این قراردادها و تفاهمنامه ها به انتخابات ایران گره خورد. گره ای که حال با اعلام نتایج انتخابات شرایط برای باز کردن آنها فراهم شده است و با توجه به شرایط کنونی فعالان این صنعت امیدوار به ورود سرمایه گذاران جدید و خودروسازان مطرح برای توسعه صنعت خودروسازی کشور هستند.   در این خصوص
    تحلیلگران صنعت خودرو معتقدند که انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پیام مثبتی به سرمایه گذاران خارجی بوده پیامی که هدایت آن به سوی صنعت خودروسازی کشور می تواند جذب سرمایه‌ های خارجی به این صنعت را به همراه داشته باشد.  به گفته تحلیلگران این صنعت داشتن محیط  امن برای سرمایه گذاری یکی از عوامل ورود سرمایه گذاران به عرصه های تولیدی محسوب می شود و با توجه به شرایط کنونی می توان گفت امنیت و آرامش برقرار شده در کشور می تواند  شرایط را برای ورود سرمایه گذاران تسیهل کند و به این طریق فرصتی بسیار مناسب برای ورود خودروسازان مطرح دنیا به کشور فراهم خواهد شد که این امر می تواند به توسعه خودروسازی کشور کمک شایانی کند. 
    از سوی دیگر رویکرد مثبت دولت در بحث سرمایه گذاری خارجی و جذب سرمایه در چهار سال گذشته که بازگشت سرمایه گذاران خارجی به کشور را به همراه داشت از دیگر مواردی است که فعالان این صنعت معنقدند به واسطه آن می توان شاهد رشد بخش صنعت بود. در این خصوص حسن کریمی سنجری یکی از کارشناسان صنعت خودرو معتقد است که با توجه به در نظر گرفتن جمیع شرایط می توان گفت که مهمترین و سریعترین مسیر برای توسعه صنعت خودروسازی در ایران بحث ورود خودروسازان مطرح دنیا به کشور برای سرمایه گذاری است و با توجه حضور این دولت در چهار سال آینده (با وجود تغییر در کابینه) می توان گفت شاهد حضور پررنگ تر شرکت های خارجی در کشور خواهیم بود.
    این کارشناس صنعت خودرو در خصوص اینکه آیا شرایط کنونی منجر به عقد قرار داد جدید با شرکت های مطرح خواهد شد نیز می گوید: انعقاد قرارداد جدید و مشارکت شرکت های خارجی در صنعت خودروسازی ایران در واقع مطالبه دو طرفه است این به معنی آن است که در یک سو این قراردادها ایران و در سوی دیگر کشورهای صاحب این صنعت قرار دارند. با لغو تحریم های بین المللی برخی از کشورها از جمله فرانسه خواستند که در بازار ایران حضور داشته باشند و در این زمینه هم گام های برداشتند  باید سایر کشورهای نیز بخواهند که وارد بازار ایران شوند و گام هایی نیز در این زمینه بردارند. 
    فراهم کردن زیرساخت ها در داخل کشور یکی از عوامل دیگر اثرگذار در روند ورود سرمایه گذاران به کشور است. به گفته تحلیل گران این صنعت در کشور ما مشکلاتی وجود دارد که باید گام های برای برطرف کردن آنها برداشته شود و در صورتی که در زمینه تعدیل این مشکلات گامی برداشته نشود نمی توان انتظار داشت که سرمایه گذار خارجی با نقدینگی و تنوع محصولی بالا وارد کشور شود. کریمی سنجری در این خصوص   به مناسب نبودن محیط کسب و کار در کشور اشاره کرده و می گوید: مشکل اساسی کشور ما محیط کسب و کار در کشور است،‌فضای کنونی کشور ما چندان برای سرمایه گذاران خارجی وسوسه انگیز نیست و علاوه بر برداشتن گام های در راستای بهبود محیط کسب و کار باید مشوق های نیز برای سرمایه گذاران در نظر گرفت تا بتوان آنها را برای ورود به بازار کشور ترغیب کرد. به گفته کریمی سنجری مشکل بعدی که در کشور وجود دارد بحث بهره وری در کشور است،‌ این نکته را باید مد نظر قرار داد که بهره وری در کشور ما بسیار پایین است که این امر موجب شده تا برخی از خودروسازان برای ورود به کشور مردد شوند به همین دلیل باید در این خصوص نیز اقدمات اساسی صورت داد؛ چرا که بهره وری تاثیر مستقیم بر قیمت دارد و برای سرمایه گذاران خارجی این عامل بسیاری حائز اهمیت است. به گفته تحلیل گران این صنعت باید برای چهار سال آینده شرایط و زیرساخت ها برای ورود سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو