فونیکسریمکسبهتام

تمهیدات شهرداری برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تشریح شد

کاهش ۱.۵ دقیقه‌ای سرفاصله متروبرای مراسم ارتحال

ابتکارجدید برای تعیین پارکینگ‌ها بر روی کف مسیر

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تمهیدات حمل و نقلی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

کاهش ۱.۵ دقیقه‌ای سرفاصله متروبرای مراسم ارتحال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، دکتر مازیار حسینی در تشریح تمهیدات این معاونت برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با مراسم ارتحال، برای نخستین بار طی سال‌های اخیر بنا به تصمیم مسئولان، برگزاری مراسم دوساعت قبل از اذان مغرب آغاز و تا یک ساعت بعد از اذان ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه مراسم در 2 الی 3 ساعت برگزار شود، سبب خواهد شد که میزان تراکم ترافیک افزایش یابد و بر همین اساس تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه پس از اتمام مراسم و برگشت مردم به سمت وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی، به دلیل تاریکی هوا دچار مشکل خواهند شد، تصریح کرد: برهمین اساس جلسات مفصلی با همکاران خود در معاونت خدمات شهری، پلیس راهور، فرماندهی پلیس راه استان تهران – قم و بخش‌های مختلف شهرداری برگزار کردیم تا به هماهنگی حداکثری در موضوعات مرتبط برسیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امسال تجربه جدیدی را به واسطه زمان برگزاری و کوتاه بودن مراسم تجربه خواهیم کرد، گفت: امسال برای تامین پارکینگ‌ها از ظرفیت پارکینگ نمایشگاه شهر آفتاب و حرم مطهر استفاده خواهیم کرد که به صورت رنگ‌بندی شده طراحی شده‌اند. به گونه‌ای که با یک باند رنگی زائران را به محل برگزاری مراسم هدایت می‌کنیم و پس از آن نیز زائران می‌توانند با دنبال کردن رنگ پارکینگ خود که بر روی زمین کشیده شده، به مبدا خود بازگردند و به عبارتی دیگر کوریدور کف مسیر به مراسم و پارکینگ با رنگ‌های مختلف کشیده شده است.

    رکورد کاهش سرفاصله قطارهای شهری به یک و نیم دقیقه

    ظرفیت حداکثری اتوبوسرانی برای پوشش مراسم ارتحال امام (ره)

    حسینی با بیان اینکه مترو نقش اساسی در پوشش مراسم ارتحال امام خمینی (ره) ایفا خواهد کرد، گفت: از شب قبل از مراسم سرفاصله قطارها به کمتر از 5 دقیقه کاهش داده خواهد شد و در روز 14 خردادماه که مراسم اصلی بزرگداشت ارتحال برگزار خواهد شد، این آمادگی وجود دارد که سرفاصله قطارها را به زیر یک و نیم دقیقه کاهش دهیم، ادامه داد: در این شرایط رکورد جدیدی محسوب خواهد شد و حجم قابل توجهی از زائران را منتقل خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است، گفت: اتوبوس‌های شهر تهران با استعداد حداکثری در خدمت ارائه خدمات به مسافران و زائران هستند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکسی‌هایی نیز در حاشیه مراسم مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز مردم از آنها استفاده کنند، تصریح کرد: ستاد فرماندهی شهرداری تهران نیز از روز قبل از آغاز مراسم تشکیل خواهد شد تا هماهنگی حداکثری ایجاد شود و از ظرفیت گروه‌های مردمی در ستاد مدیریت بحران برای راهنمایی مردم استفاده خواهد شد و از آنجایی که این مراسم در شب برگزار می‌شود، با کمک برج نور که از ستاد مناطق 22 گانه و آتش‌نشانی آورده خواهد شد، نور مسیرهای مختلف تامین خواهد شد.

    حسینی افزود: شب قبل از مراسم نیز شهرداری تهران مانوری با حضور همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای ارتقای آمادگی انجام خواهد داد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو