فونیکسریمکسبهتام

چند روش ساده برای آزمایش فنی خودرو دست دوم

عصر خودرو- چرا آزمایش فنی؟ چون با آزمایش فنی ماشین شما با خرج‌های احتمالی‌ بعد از خرید خودرو آشنا ‌می‌شوید و می‌توانید از فروشنده برای عیب‌های خاص و پرهزینه تخفیف بگیرید.

چند روش ساده برای آزمایش فنی خودرو دست دوم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، یادتان باشد که ظاهر تمیز یک ماشین هیچوقت دلیل بر وجود وضعیت فنی مناسب نیست. خیلی‌ وقت‌ها معایب فنی بسیار بیشتر از صافکاری و رنگ‌آمیزی هزینه دارد.

      هنگام دیدن ماشین مورد نظرتان، مهمترین نکته این است که:

    1)  " حداقل برای لحظاتی پشت رول بنشینید و با خودروی مورد نظرتان رانندگی کنید ".

    در حین رانندگی به صدای موتور و بدنه حساس شوید. هر صدای غیر عادی از بدنه نشانی از نقص فنی در سیستم کمک فنر و تعلیق ماشین است. صدای خر خر موتور یا ضربه در آن نیز علامتی از نقص فنی در نیروی محرکه ماشین است.

    2)حین رانندگی از سلامت ترمزهای ماشین هم مطمئن شوید:

    ترمز دستی را هم در حرکت با سرعت ده کیلومتر امتحان کنید. حین رانندگی وضعیت دنده و صفحه کلاچ را نیز می‌توانید ارزیابی نمایید. بد جا رفتنِ دنده، صدا دادن آن یا گاز هرز خوردن ماشین در دنده‌ی 2 و 3 همه و همه می‌تواند زنگ خطر برای هزینه‌های آتی شما باشد.

    3. کاپوت را بالا بزنید:

    اساسی‌ترین هزینه‌های یک ماشین دقیقاً در اینجا قرار دارد. اثرات لحیم کاری و جوشکاری، نشت روغن از درپوش موتور، ترشح آب از رادیاتور و علائم زنگ‌آب بر رادیاتور، تغییر رنگ میله‌ی اندازه گیری روغن به رنگی شبیه رنگ «شیر قهوه» و مشاهده قطرات و حباب آب بر آن، وجود بخار یا دود در کارتر و ... همه نشانه‌های بدی‌اند. در صورت مشاهده‌ی موارد این‌چنینی شاید بد نباشد از کارشناس خودرو مشاوره بگیرید.

    4. بدنه ماشین را بررسی کنید:

    درها، پنجره‌ها، کاپوت، در صندوق، چرخش کلید در قفل ها را با حوصله بررسی کنید. هزینه‌های اضافی این بخش شاید زیاد نباشد اما با آزمایش آن‌ها خیال خود را راحت کنید.

    5. آهن ربای رنگ:

    خوردگی بدنه و اثرات بتونه‌کاری را به راحتی با یک آهنربای تشخیصِ رنگ شناسایی کنید: بخش‌هایی از بدنه که به آهنربا با قدرت نمی‌چسبد، با بتونه پر شده است.

    6. اتاق ماشین:

    بخش های مربوط به سیستم برق شامل بوق، چراغ، راهنما، آب پاش، ضبط و... را حتماً بررسی کنید. به روکش صندلی‌ها و کف خودرو نیز حواستان باشد. کفی‌ها را بالا بزنید. اگر علائم زنگ زدگی بر کناره‌های اتاق می‌بینید نشانه‌ی پوسیدگی بدنه در اثر رطوبت یا عمر زیاد است.

    7. باتری ماشین:

    باتری ماشین را با چند استارت ساده و سپس با بالا بردنِ همزمان شیشه‌ها امتحان کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو