فونیکسریمکسبهتام

برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرقانونی در حریم جاده ها

عصر خودرو- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با هرگونه ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم جاده های این استان که بدون مجوز ساخت از این اداره کل باشد، برخورد می شود.

برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرقانونی در حریم جاده ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، ایرج دست نشان افزود: قانون امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١۰۰ متری پس از حریم راه‌ها را لحاظ کرده است.
    وی یادآورشد: با توجه به همین موضوع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز از طریق مراجع قانونی، مجوزهای لازم را برای جمع‌آوری و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این محدوده ها کسب کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، بر رویکرد اصلی این اداره کل مبنی بر توسعه ایمنی جاده‌ها و حفظ حریم راه‌ها گفت: حفاظت از حریم جاده ها و نوار قانونی پس از حریم اهمیت قابل توجهی دارد.
    دست نشان تاکید کرد: با توجه به موضوع بیان شده، باید نسبت به ایمن‌سازی حریم جاده ها نیز دقت لازم را به‌ کار گرفت و بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت ‌و ساز حاشیه راه‌ها به ادارات کل راهداری محول شده است، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت ‌و سازهای غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١۰۰ متری پس از حریم جاده ها فراهم شد.
    وی اظهارکرد: طی سال گذشته 111 مورد رفع تصرف و پاکسازی حریم جاده ها در استان زنجان محقق شد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: درباره ساخت تاسیسات خارج از حریم جاده‌ها تا محدوده ١۰۰ متر بعد از حریم مصوب، هیچ مرجعی نمی‌تواند نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کند و این امر تنها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اعتبار قانونی دارد.
    به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در جاده های استان زنجان فعال است.
    مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
    اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو