فونیکسریمکسبهتام

برخورد شدید با رانندگان اتوبوسی که هنگام رانندگی سیگار می کشند!

عصر خودرو- با رانندگان اتوبوس های درون شهری که هنگام رانندگی سیگار میکشند، برخورد می شود.

برخورد شدید با رانندگان اتوبوسی که هنگام رانندگی سیگار می کشند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در مراسم اختتامیه دوره آموزش اصلاح رفتارهای ترافیکی و ایمنی ویژه رانندگان اتوبوس های درون شهری با اعلام این مطلب گفت: وقتی ما فرزند خود را 12 سال به مدرسه می فرستیم اما او هنوز بلد نیست سلام کند و به راحتی مقررات را زیر پا می گذارد، باید پرسید پس آموزش علوم پایه و ریاضی به چه کار می آید زمانی که او حتی از احترام به حقوق دیگران چیزی نمی داند؟ به همین دلیل برگزاری چنین دوره هایی به افزایش این مهارت ها در زندگی می انجامد.
    شمس ادامه داد: امسال پیام شورا و شهرداری، توسعه حمل ونقل بود و در همین ارتباط نیز هم اکنون 300 دستگاه اتوبوس جدید آماده بهره برداری است.
    وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر 10 خودرو با همکاری پلیس به سیستم دوربین ثبت تخلف مجهز شده که با استفاده از آنها، تمامی خودروهایی که در محدوده ایستگاه های اتوبوس پارک کردهاند جریمه شده و ما ایستگاه ها را برای اتوبوس ها خلوت می کنیم.
    شمس خواستار توجه بیشتر رانندگان اتوبوس به قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی شد و گفت: امروز ما شاهد هستیم در پشت اتوبوسها جملاتی از قبیل «من از بین خطوط حرکت میکنم» درج شده و جا دارد رانندگان اتوبوس نیز در ترویج فرهنگ ترافیک در شهر پیشقدم باشند. البته ما نیز از سختی اجرای این مهم آگاه هستیم و می دانیم که برخی مسافرین توقع دارند در خارج از ایستگاه سوار و پیاده شوند.
    وی اظهار داشت: به طور حتم هر فصل باید 3 تا 4 دوره آموزش تخصصی را ویژه رانندگان حوزه حمل ونقل عمومی برگزار کنیم.
    وی با انتقاد از استعمال دخانیات توسط تعداد اندکی از رانندگان خودروهای حمل ونقل عمومی، گفت: امروز ما در هیچ خانواده ای به خود اجازه نمی دهیم در حضور زن و فرزندانمان و زیر سقف سیگار بکشیم تا سلامت آنها به خطر بیفتد؛ به همین دلیل از این پس با رانندگان اتوبوسی که درون اتوبوس و هنگام رانندگی سیگار بکشند با شدت برخورد خواهیم کرد چرا که این یکی از حقوق اصلی شهروندی است.
    معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ممنوعیت استعمال سیگار در اتوبوس ها به صورت جدی دنبال و بر آن نظارت می شود و شهروندان نیز در صورت مشاهده استعمال سیگار از جانب رانندگان اتوبوس، میتوانند مراتب را از طریق مرکز 137 شهرداری شیراز اطلاع رسانی و پیگیری کنند. وی تصریح کرد: همچنین در زمینه برخورد با رانندگان خودروهای شخصی که در ایستگاه های اتوبوس توقف و اقدام به پارک میکنند نیز علاوه بر خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف، در 100 ایستگاه اتوبوس دوربین های ثبت تخلف ثابت نصب شده که هم تخلفات این رانندگان را ثبت می کند و هم تخلفات رانندگان اتوبوس ها؛ از جمله توقف خارج از ایستگاه. شمس افزود: در حال حاضر 1200 دستگاه اتوبوس و 1800 نفر رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی شیراز فعالیت دارند که در این دوره که طی 8 هفته برگزار شد، 1200 نفر از رانندگان اتوبوسرانی با برخی از مهارتها از جمله فرهنگ ترافیک و فرهنگ شهروندی آشنا شدند. وی با اشاره به مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در اجرای این طرح، گفت: علاوه بر این در کنار آموزش های مرسوم، ما آموزش های دیگری در حوزه چشم سوم و کنترل هوشمند نیز داشتیم و در مراحل بعد، آموزش رانندگان ناوگان تاکسیرانی و سرویس مدارس را در دستور کار داریم و در پایان نیز گواهینامه رسمی و بین المللی شرکت در این دوره ها به رانندگان اهدا خواهد شد.
    گفتنی است در پایان این مراسم از 10 نفر از رانندگان برگزیده اتوبوسرانی شیراز تقدیر به عمل آمد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو