فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران در شورای مدیران سازمان حمل و نقل شهرداری تهران تاکید کرد:

گسترش ابزارها و ظرفیت های هوشمندسازی در حمل و نقل عمومی و ترافیک

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از گسترش ابزارها و ظرفیت های هوشمند سازی در ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیک شهر تهران خبر داد.

گسترش ابزارها و ظرفیت های هوشمندسازی در حمل و نقل عمومی و ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی در شورای مدیران سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: هوشمند سازی ابزارها و امکانات و استفاده هرچه بیشتر از ابزارهای الکترونیک در بسترهای فن آوری های پیشرفته از اولویت های اصلی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که در سال جاری با جدیت دنبال می شود.
    استفاده از سیستم گویا در ناوگان اتوبوسرانی
    معاون شهردار تهران در این جلسه با تاکید بر اینکه در سال های اخیر هوشمند سازی در ناوگان اتوبوسرانی روند خوبی داشته است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا در هر دستگاه اتوبوس سه دوربین به منظور رصد عملکرد راننده اتوبوس از یک سو و از سوی دیگر کنترل کمیت و کیفیت جابه جایی مسافران نصب شود.
    وی با اشاره به توجه ویژه شهرداری تهران برای استفاده معلولان و نابینایان به استفاده از حمل و نقل عمومی در تهران یادآور شد: از سال گذشته برنامه ریزی در جهت استفاده از سیستم اعلام گویا در ایستگاه های اتوبوس انجام شده است. سیستم گویای اعلام باعث می شود تا شهروندان نابینا به راحتی بتوانند از زمان رسیدن اتوبوس به داخل ایستگاه و همچنین نام ایستگاهی که در آن حضور دارند؛ با خبر شوند.
    چراغ های راهنمایی گویا می شوند
    مازیار حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مدیریت ترافیک شهر تهران تنها با استفاده از ابزارهای هوشمند روان خواهد شد؛ گفت: یکی از اتفاقات جدیدی که قرار است در معابر و تقاطع های شهر تهران روی دهد؛ استفاده از سیستم گویای اعلان وضعیت چراغ راهنمایی در چند تقاطع اصلی شهر به صورت پایلوت و بعد در تمامی معابر و تقاطع های تهران است. این سیستم به غیر از حفظ ایمنی عابران پیاده در هنگام عبور از تقاطع ها، به شهروندان عزیز نابینا نیز این امکان را می دهد تا با امنیت خاطر بیشتری از خیابان عبور کنند.
    استفاده از سنسورهای هوشمند در مترو
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه ضریب هوشمند سازی مترو تهران نیز بیشتر از گذشته خواهد شد؛ توضیح داد: با توجه به اهمیت اطلاعات و آمار جابه جایی مسافران در مدهای حمل و نقل عمومی شهر تهران در ایستگاه های مترو شهر تهران، نصب دوربین ها و سنسورهای هوشمند جهت ثبت میزان جابه جایی مسافران در دستورکار شرکت مترو قرار خواهد گرفت.
    استفاده از دوربین های ثبت تخلف دور زدن ممنوع در تهران
    مازیار حسینی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای هوشمند جهت ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی ضرور است، تاکید کرد: استفاده از دوربین در تقاطع ها و نقاطی که تخلفات دور زدن ممنوع در آنها مورد توجه است، به زودی توسط مناطق شهرداری انجام
    می شود. ضمن آنکه ثبت تخلف ورود موتور سیکلت ها به محدوده طرح ترافیک و نیز تخلف تغییر مسیرهای ناگهانی و گردش به راست های غیر مجاز در بزرگراه ها نیز توسط دوربین اجرایی خواهد شد.
    استفاده از سیستم آنلاین نوبت دهی در مراکز معاینه فنی خودرو تهران
    براساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جاری شهروندان با سهولت بیشتری می توانند از مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران استفاده کنند؛ افزود: معاینه فنی خودروها و موتور سیکلت ها از برنامه های اصلی این حوزه در زمینه هوای پاک است که فرهنگ سازی و انجام فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی صحیح و نیز رونمایی ازسیستم نوبت دهی آنلاین از جمله فعالیت های این بخش خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط