فونیکسریمکسبهتام

مخالفت کلیسای کاتولیک با ممنوعیت آویزها و نمادهای مذهبی در خودروهای فیلیپین

عصر خودرو- ممنوع شدن آویختن نشانه های مذهبی بالای داشبورد خودروها به دلیل نگرانی های ایمنی در جاده های فیلیپین باعث اعتراض کلیسای کاتولیک شد که اصرار دارد این نشانه ها برای مداخله الهی در جاده های پر هرج و مرج این کشور و ایمنی است.

مخالفت کلیسای کاتولیک با ممنوعیت آویزها و نمادهای مذهبی در خودروهای فیلیپین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ممنوعیت آویزان کردن نشانه های مختلف و مذهبی زیر آیینه جلو خودرو و بالای داشبود از روز جمعه آینده به عنوان بخشی از یک قانون جدید برای از بین بردن حواس رانندگان اجرا می شود.
    امکان تعویق اجرای قانون با توجه به برخی اعتراض ها هم وجود دارد.
    به نوشته روز سه شنبه تارنمای روزنامه 'مانیلا استاندارد'، یک سازمان نظارت بر حمل و نقل فیلیپین اعلام کرد این ممنوعیت شامل صحبت کردن هنگام رانندگی با تلفن همراه، ارسال پیام، خوردن غذا و یا نوشیدن قهوه هنگام رانندگی و آرایش کردن هم می شود.
    نمادهای کوچک مذهبی در رنگ ها و اندازه های مختلف تقریبا زیر آیینه های جلو تاکسی ها و اتوبوس ها در فیلیپین وجود دارد.
    تقریبا 80 درصد از جمعیت بیش از 100 میلیون نفری فیلیپین کاتولیک هستند و این میراث حاکمیت استعماری اسپانیایی ها است که سال 1898 حاکمیت آنها به پایان رسید.
    نمادهای مذهبی در وسایل نقلیه توسط بسیاری از مردم فیلیپین به عنوان عامل حفاظت خداوند در هنگام رانندگی مورد استفاده قرار می گیرد.
    دبیر اجرایی امور عمومی کنفرانس اسقف های کاتولیک فیلیپین مقابل این ممنوعیت واکنش نشان داد و گفت این یک واکنش افراطی، غیر حساس و فاقد حس مشترک است.
    وی گفت: با این تصاویر مذهبی، رانندگان احساس می کنند امن تر هستند، این است که مداخله الهی وجود دارد و آنها هدایت و محافظت می شوند.

    کرمان موتوراکستریم