فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل فورد اخراج شد

عصر خودرو- مارک فیلدز مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد از سمتش برکنار شد و همانطور که در خبرها اعلام شده بود جیم هکت مدیر بخش حمل و نقل هوشمند فورد جانشین وی شد.

مدیرعامل فورد اخراج شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در بیانیه رسمی شرکت فورد آمده است که فیلدز در حال کناره گیری از سمت خود است اما منابع نزدیک به شرکت فورد گفتند که مارک فیلدز در واقع از سمت خود عزل شده است. بیل فورد رئیس هیئت مدیره فورد و دیگر اعضای هیئت مدیره این شرکت ظاهرا اعتماد خود را به مدیریت وی از دست داده بودند.
    برکناری فیلدز در شرایطی است که فورد در حال حاضر یک شرکت سودآور بوده و انتظار می‌رود که امسال 9 میلیارد دلار سود دهی داشته باشد اما در حال از دست دادن سهم بازار خود در آمریکا بوده و اخیرا تعدیل نیروی زیادی داشته است. آنچه که اوضاع را پیچیده تر میکند اینست که سهامداران از سرمایه گذاری وسیع فورد در زمینه موتورهای الکتریکی، فناوری خودران و سرویس های خودروهای کرایه ای راضی نبوده اند. ارزش سهام این شرکت از زمان روی کار آمدن فیلدز 56 ساله در سال 2014  حدود 37 درصد کاهش یافته بود.
    از سوی دیگر مارک فیلدز از منتقدان سیاست های دونالد ترامپ مبنی بر جلوگیری از تولید خودروسازان در خارج از آمریکا بوده است.
    مارک فیلدز مدیرعامل فورد از سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر مخالفت با انتقال این شرکت خودروسازی به مکزیک، به شدت انتقاد کرده بود.
    این در حالیست که ترامپ بلافاصله پس از ریاست جمهوری به خودروسازان جهانی هشدار داد که در صورت انتقال خط تولید خودروهای صادراتی به آمریکا به کشور مکزیک با تعرفه‌های گمرکی سنگین روبرو خواهند شد. 
    با توجه به برنامه های فورد برای تولید خودروهای الکتریکی خودران، انتخاب جیم هکت به عنوان جانشین فیلدز تصمیم درستی به نظر می‌رسد.
    بیانیه شرکت فورد حاکی از اینست که هکت نیز باید مدیریت اجرایی را از طریق عرضه به موقع و مناسب مدلهای جدید فورد به بازار و پرداختن به بخش های کم کار تقویت کند.
    همچنین مدیرعامل جدید باید با بهره گیری از فناوریهای جدیدی همچون پرینت سه بعدی، داده های بزرگ و هوش مصنوعی، شرکت فورد را مدرن سازی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو