فونیکسریمکسبهتام

فرصت‌سوزی در قطعه‌سازی با نپرداختن مطالبات

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی قطعه‌سازان در حال حاضر تأخیر در مطالبات از شرکت‌های خودروسازی است و در جلسه ای که با مدیران خودروسازی داشتیم، قرار بر این شد که مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شود.

فرصت‌سوزی در قطعه‌سازی با نپرداختن مطالبات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو در دولت دهم و یازدهم با مشکلات جدی روبه‌رو بود، در حالیکه بدهی‌های شرکت های خودروسازی افزایش و تولید به 10 هزار دستگاه کاهش یافت، از طرفی، انباشت نیروی انسانی هم، مشکل دیگر خودروسازان بود.

    وی با اشاره به شرایط بسیار بحرانی صنعت خودرو در سال‌های گذشته، افزود: در حال حاضر بدهی شرکت‌های خودروسازی، هزار و 500 میلیارد تومان کم شده و تیراژ خودرو هم بالا رفته و خودروسازان در تلاشند، محصولات جدید با پلتفرم‌های نوین به بازار ارائه کنند تا بیشتر مورد پسند مشتریان قرار گیرد.

    نماینده مردم قائمشهر در خانه ملت تصریح کرد : مجموعه این اتفاقات باعث شده صنعت خودرو نجات پیدا کند، در صورتیکه صنعت خودروی کشور تعطیل می‌شد، تنها  800 هزار نفر از کارگران کارخانه های قطعه سازی بیکار شده و این موضوع موجب بحران شدیدی در کشور بود.

    وی همچنین اذعان داشت: مشکل اصلی قطعه‌سازان در حال حاضر تأخیر در مطالبات از شرکت های خودروسازی است و در جلسه ای که مدتی پیش در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران خودروسازی و نمایندگان قطعه‌سازان داشتیم، قرار بر این شد که مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شود.

    رضیان اظهار داشت: درست است که تولید خودرو در کشور مشکلاتی دارد اما ما مجبوریم که صنعت خودروسازی داخلی  را حفظ کنیم زیرا اشتغالی که این صنعت ایجاد کرده در حد وسیعی است و تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی باعث تشدید بحران اشتغال در جامعه می شود.

    وی تصریح کرد : وضعیت قطعه سازی در کشور بسیار مطلوب است و برای مشارکت با خارجی ها زمینه وسیعی فراهم شده و قراردادی که با سه شرکت خودروسازی خارجی بسته‌ایم، موجب تولید 80 درصد قطعات در داخل کشور شده و این خود ایجاد اشتغال می‌کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: باید به  بخش خودروسازی اعتماد کرد و دولت با کاهش بروکراسی‌های بی مورد، جلوی گسترش صنعت خودروسازی را در کشور نگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو