فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان:

۲۹ درصداز تصادفات در جاده های زنجان واژگونی خودرو است

عصر خودرو- مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:۲۹ درصداز تصادفات در جاده های زنجان واژگونی خودرو بوده که منجر به فوت می شود.

۲۹ درصداز تصادفات در جاده های زنجان واژگونی خودرو است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، ایرج دست نشان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: واژگونی وسیله نقلیه اصلی ترین عامل فوت در سوانح جاده ای استان زنجان است.

    وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از پزشکی قانونی کشور 222 نفر بر اثر این عامل جان خود را از دست داده اندو کاربران آسیب پذیر جاده ها و عابران پیاده هفت درصد و موتورسیکلت سواران نیز 20 درصد از فوتی های حوادث جاده ای استان زنجان را تشکیل می دهند.

    دست نشان تاکید کرد: تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی در شبکه آزادراهی و جاده های اصلی کشور به نسبت سهم آنان از شبکه جاده های برون شهری کشور بالاتر است و این عامل با سهم 30 درصدی بزرگراه ها و آزادراه ها و 22درصدی در جاده های روستایی و فرعی استان زنجان است.

    مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان بر نقش موثر فرهنگ سازی در کاهش تلفات تصادفات جاده ای در استان اشاره کرد وگفت: بر اساس گزارش های مورد بررسی 36درصد از فوت شدگان در سه ماهه تابستان جان خود را در تصادفات رانندگی برون شهری و روستایی از دست داده اند.

    دست نشان اظهارکرد: ماه های شهریور و مرداد نیز بیشترین فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در طول سال را داشته اند که بخشی از این سهم ها ارتباط مستقیمی با حجم تردد در فصل تابستان دارد.

    وی افزود: ایمن سازی فیزیکی مراکز جمعیتی اطراف جاده، اجرای طرح های آرام سازی ترافیک، ایجاد محدودیت های گذر از عرض جاده، احداث پل ها و گذرگاه هایی ایمن برای عابران، اجرای برنامه های آموزشی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از اقدامات ارتقای ایمنی عابران به شمار می رود که در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان قراردارد.

    وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی موتور سواران نیز شناسایی مسیرهایی با تصادف و تلفات بالای موتورسیکلت برای برنامه ریزی هدفمند، ارتقای نظام آموزشی موتورسیکلت سواران، ارائه برنامه های آموزشی و ترویج و تجهیز موتورسواران به وسایل ایمنی نظیر کلاه ایمنی و شبرنگ های مخصوص موتورسیکلت سواران ضروری است و این موارد همواره ازسوی این اداره کل اجرا و دنبال می شود.

    دست نشان اظهارکرد: واژگونی وسیله نقلیه با 29 درصددر رده های بالای علل تصادف های جاده ای برون شهری و روستایی منجر به فوت در استان زنجان قرار گرفته است.

    مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: اقداماتی از جمله مدیریت سرعت در مسیرهایی که آمار واژگونی بالا دارند، اصلاح هندسی قوس ها، اجرای شیارهای هشدار دهنده در سطح جاده، بهبود و تقویت حفاظ های کناری جاده، ملایم سازی شیب شیروانی ها، ایجاد جایگاه ها و توقفگاه های ایمن برای توقف، توسعه مجتمع های خدماتی و رفاهی به منظور استراحت و جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان، کاهش یکنواختی محیط راه در مسیرهای طولانی، افزایش آگاهی رانندگان درباره تبعات رانندگی در حین خستگی باید اعمال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو