فونیکسریمکسبهتام

برنامه خارق‌العاده رنو برای خودروهای الکتریکی

شارژ حین حرکت!

عصر خودرو: شرکت خودروسازی رنو امیدوار است که روزی بتواند دغدغه توانایی طی مسیر خودروهای الکتریکی را با توسعه یک "جاده الکتریکی" که این خودروها را در طول مسیر شارژ می‌کند، از بین ببرد.

شارژ حین حرکت!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷:۰۰
  • شارژ حین حرکت!
  • شارژ حین حرکت!
  • شارژ حین حرکت!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، رنو به شکل موفقیت آمیزی از کانسپت شارژ بیسیم دینامیک خودروهای الکتریکی(DEVC) در یک مسیر تست 100 متری در حومه پاریس رونمایی کرده است.
این سیستم که با همکاری شرکت فناوری‌های کوالکام و ودکام(vedecom) انجام شده متشکل از یک پد شارژ پهن شده روی جاده و یک سیستم شارژ ویژه نصب شده زیر خودروی رنو کانگو Z.E است.
کارکرد این سیستم اساسا همانند پد شارژ بیسیم است که این روز برای شارژ برخی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامیکه خودرو در این مسیر حرکت می‌کند، انرژی از جاده به پک باتری خودرو منتقل می‌شود. رنو می‌گوید، این سیستم در حال حاضر می‌تواند تا 20 کیلووات ساعت برق را به خودرو که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حرکت است، منتقل کند. 
اگرچه این سیستم برای عرضه انبوه فعلا در دسترس نیست اما سیستم شارژ DEVC در نهایت می‌تواند در برخی مسیرهای خاص نصب شود و خودروهای الکتریکی مجبور به توقف برای شارژ نباشند.
انتهای پیام

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط