فونیکسریمکسبهتام

چالش خودروهای برقی در مناظره سوم

عصر خودرو- سومین و آخرین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوازدهم در حالی عصر جمعه پایان یافت که پای خودروسازی نیز به آن باز شد. با این حال نامزدهای انتخابات پیش رو چندان پاسخی به پرسش‌های مربوطه و همچنین برنامه خود برای آینده این صنعت ندادند.

چالش خودروهای برقی در مناظره سوم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲:۰۰

    به  گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در بخشی از مناظره موردنظر، از یکی از کاندیداها پرسشی مبنی‌بر برنامه وی برای رشد و توسعه خودروسازی کشور پرسیده شد، با این حال، کاندیدای موردنظر پاسخ روشنی به آن نداد و تنها بر ظرفیت‌های موجود در صنایع قطعه و خودرو کشور و فرصت موجود برای ارتقای آنها تاکید کرد.

    این در شرایطی بود که در بخشی دیگر از مناظره عصر جمعه، یکی دیگر از کاندیداها با اشاره به طرح دانشجویی و پژوهشی در حوزه خودروهای برقی، دولت را به بی‌توجهی در این ماجرا متهم کرد. وی تاکید کرد که دولت به جای حمایت از طرح‌های موردنظر، روی به واردات خودروهای برقی از ژاپن آورده است. اظهارات این کاندیدا در شرایطی است که اولا واردات خودروهای برقی، الزاما به معنای بی‌توجهی به طرح‌های داخلی نبوده و ثانیا مدل‌های طراحی شده توسط دانشجویان و پژوهشگران داخلی، برای رسیدن به تولید انبوه نیازمند پاس کردن تست‌های مختلف هستند. به اعتقاد کارشناسان، خودروهای برقی از سیستم بسیار پیچیده‌ای برخوردار بوده، بنابراین طراحی و ساخت و در نهایت تولید انبوه آنها پروسه‌ای زمان‌بر به‌شمار می‌رود و نمی‌توان تمام تقصیر عدم ورود آنها را به بازار، بر گردن دولت انداخت. البته بدون شک حمایت از چنین طرح‌هایی با توجه به آلودگی هوای کلانشهرها و همچنین به‌منظور کاهش واردات خودروهای برقی در آینده، اقدامی ضروری به‌شمار می‌رود و از همه دولت‌ها انتظار می‌رود امکانات و کمک‌های مادی و معنوی لازم را در راستای اجرایی شدن طرح‌های دانشجویی و پژوهشی (در حوزه خودروهای برقی) به کار گیرند. اما نکته دیگر اینجاست که در حال حاضر چند طرح دانشجویی و پژوهشی در حوزه خودروهای برقی در دست بررسی است و اگر تاییدیه‌های نهایی را اخذ کنند، قطعا دولت از تولید انبوه و شماره‌گذاری آنها استقبال خواهد کرد. از جمله این طرح‌ها می‌توان به خودرو برقی «قاصدک نصیر» (محصول مشترک دانشکده‌های برق و مکانیک دانشگاه خواجه نصیر)، خودروی برقی «یوز» (ساخته شده توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین)، خودروی برقی «غزال» (محصول مشترک دانشجویان مکانیک و مرکز تحقیقات ایران خودرو) و همچنین خودروی برقی-هیبریدی دانشگاه کاشان با نام «شاهب 2» اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو