فونیکسریمکسبهتام

رویترز اعلام کرد؛

برنامه چین و هند برای خودروهای الکتریکی

آغاز تهدید تقاضای بنزین

عصر خودرو- در طول دهه آینده، میلیون‌ها نفر در چین و هند خودرو های الکتریکی خواهند خرید که این امر، زنگ خطر تغییری بنیادی در صنعت نفت را به صدا در می‌آورد.

برنامه چین و هند برای خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رویترز در گزارشی اعلام کرد: مدیران شرکت های نفتی و خودرویی هشدار دادند نزولی شدن تقاضای بنزین در آسیا ممکن است قبل از آنچه انتظار میرفت، شروع شود؛ چرا که در طول دهه آینده، میلیونها نفر در چین و هند خودروهای الکتریکی خواهند خرید که زنگ خطر تغییری بنیادی در صنعت نفت را به صدا در می آورد.

    آنها میگویند پالایشگاه ها باید خود را برای آینده‌ای آماده کنند که بنزین که بزرگترین منبع درآمد آنها است، در فرآیندهای پولی نقش کمتری داشته باشد؛ اما این تغییر، با حرکت های سیاست گذاری در چین و هند پشتیبانی می‌شود؛ جایی که دولت ها تلاش می‌کنند آلودگی های روزافزون را کاهش داده، واردات نفت خود را تقلیل دهند و برای این که در صنعت رو به شکوفایی خودروی سبز سهمی داشته باشند، با هم رقابت می کنند.

    در نقشه راه چین که در ماه آوریل منتشر شد، چین اعلام کرد میخواهد حداقل یک پنجم فروش سالانه 35 میلیون خودروی پیش‌بینی شده برای سال  2025 خود را خودروهای با سوخت سبز تشکیل دهد.

    در این مورد، هند حتی از این هم بسیار افراطی تر عمل کرده است و طبق گفته منابع دولتی و صنعتی در مصاحبه با رویترز اتاق فکر دولت پر نفوذ کنونی پیش نویس برنامه هایی را برای الکتریکی کردن تمام خودروهای کشور تا 2032 آماده کرده است

    ویلکو استارک، نایب رئیس استراتژی و  برنامه ریزی محصولات  شرکت خودرو سازی آلمانی دایملر به رویترز گفت: ما شاهد یک انتقال واضح به سوی خودرو های الکتریکی خواهیم بود؛ در حال حاضر در قانون گذاری ها هم از این خودروها حمایت شده است و دیگر محدود به کاربری های اقلیتی نیست.

    استارک و سایر مدیران اجرایی در طول کنفرانس نفت و گاز آسیا در کوالالامپور که این هفته برگزار شد با رویترز مصاحبه کردند. بر این اساس، دایملر پیش‌بینی می کند تا سال 2025 در حدود 15 تا 20 درصد از کل فروش این شرکت را خودروهای الکتریکی تشکیل دهند و به این مقدار 10 درصد دیگر را هم خودرو های هیبریدی اضافه می‌کنند.

    خودروهای الکتریکی در حال حاضر کمتر از 2 درصد کل خودرو های جهان را تشکیل میدهند و هر گونه رشد سریعتر از انتظاری در این بخش به طرز اساسی بر تقاضای نفت و تجارت پالایشگاه ها تاثیر خواهد گذاشت.

    داوود نسیف، رییس کل شرکت دولتی سوخت بحرین می‌گوید: تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است در 10 – 15 سال آینده بازار بنزین با آنچه امروز میبینیم یکسان نخواهد بود.

    در حالیکه بنزین 45 درصد تولید پالایشگاهی را تشکیل می‌دهد و یکی از سوخت های با حاشیه سود بالا است؛ کند شدن و یا افت تقاضای آن تاثیرات قابل توجهی بر این بخش خواهد گذاشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو