فونیکسریمکسبهتام

سرعت فروش لوکس‌ها بیشتر از جمعیت میلیاردرها

عصر خودرو- دنیای خودرو هواداران بسیاری دارد. شرکت‌های بزرگ خودروسازی همیشه جزو پیشروان نوآوری در صنعت بوده‌اند و هریک از آنها طرفداران پروپاقرص خود را دارند.

سرعت فروش لوکس‌ها بیشتر از جمعیت میلیاردرها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تعادل ،خودروهای لوکس هم همیشه با قیمت‌های بالایی به بازار عرضه می‌شوند.امروزه، تعداد مالکان این خودروها به‌طور پیوسته در حال گسترش است و فروش انواع خودروهای لوکس بی‌وقفه ادامه دارد. بنا بر آمار به دست آمده، در سال 2016، اتومبیل‌های لوکس رکورد بی‌سابقه‌یی را به ثبت رساندند.

    در این سال در حدود 28هزار و 493 خودرو فروخته شد که این تعداد در مقایسه با سال قبل خود حدود 15.9درصد افزایش داشت؛ چین در این بازار سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد. در این سال رشد فروش خودروهای لوکس در بازار چین در حدود 54.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    در آخرین گزارش به دست آمده، میزان رشد جمعیت میلیاردرهای جهان و فروش خودروهای لوکس بررسی شده است. نکته قابل ‌توجه در این گزارش تفاوت تعداد میلیاردرهای جهان و خودروهای فروخته شده در بازار جهانی است. شاید در سال‌های دور، به نظر می‌رسید تنها افراد میلیاردر سرشناس توانایی خرید این نوع خودروها را داشتند، اما آمار به دست آمده نشان می‌دهد که غیر از جمعیت میلیاردر جهان، علاقه‌مندان دیگری هم مایل به خریداری خودروهای لوکس هستند. در سال 2010 تعداد میلیاردرهای جهان در حدود یک‌هزار نفر اعلام شد و در همان سال نزدیک به 17هزار و 365 خودرو لوکس در بازار جهانی معامله شد. در سال 2011 تعداد این میلیاردرها افزایش یافت و به یک‌هزار و 210نفر رسید.

    در مقابل خرید و فروش خودروهای لوکس نیز با رشدی بیش از رشد جمعیت ثروتمندان روبه‌رو بود. در این سال فروش خودروهای لوکس در بازار جهانی به 19هزار و 454 خودرو رسید. این روند صعودی در سال‌های بعد نیز به صورت پی‌درپی ادامه داشت و تنها در سال 2014 در مقابل یک‌هزار و 645 میلیاردر در جهان در حدود 24 هزار و 848 خودرو لوکس در بازار جهانی معامله شد.

    همان‌طور که اشاره شد، تعداد خودروهای لوکس از تعداد میلیاردرهای جهان بسیار بیشتر است. به گفته بسیاری از کارشناسان در برخی کشورها که با افت ارزش قیمت ارز روبه‌رو می‌شوند، بسیاری از مردم اقدام به خرید کالاهایی می‌کنند تا از کاهش ارزش دارایی‌های خود جلوگیری کنند. در واقع شاید گاهی این نوع خرید و فروش تنها به قصد سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

    در سال‌های مورد بررسی تنها در سال 2015 بازار جهانی خودروهای لوکس با افت فروش مواجه شد. در این سال 24هزار و 585 خودرو معامله شد که نسبت به سال 2014 کاهش داشته است.

    با این‌حال در کشورهایی مانند روسیه که در این سال دچار بحران اقتصادی شده بود، فروش خودروهای لوکس همچنان رونق داشت. برخی شرکت‌ها بهترین رکورد فروش خود را در این سال ثبت کردند. در سال 2016، اوضاع بازار خودروهای لوکس، تحول قابل ‌توجهی یافت و به بالاترین میزان فروش خود دست یافت. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، در سال 2016 در حدود 28هزار و 493 خودرو در جهان معامله شد. نکته قابل‌ توجه در آمار سال 2016، کاهش تعداد میلیاردرهای جهان است. در این سال، برای نخستین بار آمار این گروه از افراد با کاهش روبه‌رو بوده است.

    طبق گزارش‌های به دست آمده، جمعیت ثروتمندان جهان در حدود یک‌هزار و 810 نفر اعلام شد که در مقایسه با سال 2015 کمتر شده بود. در ادامه این گزارش آمده است که امریکا با تعداد 8 هزار و 377 خودرو لوکس فروخته شده، در حدود 30درصد از معاملات جهانی را در اختیار داشته و بالاترین حجم فروش جهانی را به خود اختصاص داده است. بریتانیا با 4هزار و 600 خودرو، در جایگاه دوم قرار دارد.

    همان‌طور که اشاره شد، چین رشد چشمگیری در بازار خودروهای لوکس برای خود به ثبت رسانده است. آمار نشان می‌دهد که این کشور با فروش 4هزار و 400 خودرو لوکس در جهان، مقام سوم را در بین کشورها به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو