فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۸۱۹»

امضای قرارداد تولید کاتالیست بنزین یورو ۵

عصر خودرو- قرارداد تولید کاتالیست بنزین یورو ۵ بین پالایشگاه تهران و یک شرکت داخلی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

امضای قرارداد تولید کاتالیست بنزین یورو ۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این قرارداد در راستای کمک به حل مشکل آلودگی هوای کلان شهر تهران و در راستای حمایت از تولید داخل به امضا رسیده است. پیشتر برخی شرکتهای اروپایی کاتالیست هایی را در اختیار پالایشگاه تهران قرار داده بودند که کاتالیست داخلی با هدف رفع عیوب فناورانه این محصولات در اختیار این پالایشگاه قرار می گیرد.

    تولید بنزین یورو 5 در پالایشگاه تهران، از این به بعد و درپی امضای قرارداد با شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا توسط این شرکت داخلی انجام می شود.

    با توجه به نیاز اساسی کشور به خودکفایی بنزین و جلوگیری از واردات بنزین بر اساس برنامه‌ریزی‌های دولت، پالایشگاه‌هایی در کشور نظیر واحد تولید بنزین یورو 4 پالایشگاه اصفهان، واحد CCR و تولید بنزین یورو4 پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده بود ولی  با توجه به تحریم‌ها امکان راه‌اندازی این واحدها به دلیل عدم ارسال کاتالیست‌ها توسط شرکت‌های طراح این پروژه ها امکان‌پذیر نبود که با حمایت شرکت مهندسی، تامین قطعات، تجهیزات و مواد شیمیایی (اسپک)، این محصول توسط شرکتهای ایرانی به تولید رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط