فونیکسریمکسبهتام

تویوتا یک سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر همزمان اختراع کرد

عصر خودرو- تویوتا در حال کار روی سیستم القای اجباری است که به طور همزمان هم یک سوپرشارژر الکتریکی و هم یک توربوشارژر دارد.

تویوتا یک سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر همزمان اختراع کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،از قبل مشخص بود که تویوتا براساس یک پتنت(اختراع) قبلی در حال توسعه سوپرشارژرهای الکتریکی برای یک طرح ویژه است اما اتوگاید متوجه یک پتنت جدید شده که شامل یک سیستم سوپرشارژر متصل به موتور درون سوز است. این سیستم شامل یک توربوشارژر است که نیروی آن از گازهای خروجی موتور و انرژی سوپرشارژر از برق تامین می شود. هدف از این کار یک سیستم دو مرحله ای است که در آن توربوشارژر عملکرد سوپرشارژر الکتریکی را تقویت و به حذف آنچه که تاخیر توربو نامید می شود، کمک می کند.

    آنچه که این پتنت را به طور ویژه جالب می کند اینست که تویوتا جزئیات یک دستگاه کنترل سوپرشارژر را اعلام کرده که در حالت سوپرشارژ بین یک وضعیت سوپرشارژ تک مرحله ای که در آن موتور درون سوز به دلیل توقف حرکت سوپرشارژر الکتریکی تنها بوسیله توربوشارژر، سوپرشارژ می شود و حالت سوپرشارژر دو مرحله ای که در آن موتور درون سوز به وسیله هر دو توربوشارژر و سوپرشارژر الکتریکی سوپرشارژ می شود، تغییر می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط