فونیکسریمکسبهتام

چرا فناوری خودران مرسدس بهتر از تسلا است؟

عصر خودرو- مرسدس-بنز مدت‌ها در زمینه سیستم‌های خودران همیشه یک پیشرو بوده و قصد دارد این جایگاه را با معرفی نسل جدید کلاس S حفظ کند.

چرا فناوری خودران مرسدس بهتر از تسلا است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اتوگاید، مرسدس می‌گوید، نسخه اصلاح شده این سدان بزرگ که قرار است اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شود، یک گام بزرگ دیگر به سمت رانندگی خودران در آینده خواهد بود.

    مایکل هافنر رئیس بخش رانندگی خودران مرسدس-بنز در بیانیه ای با معرفی سیستم دستیار راننده بروز شده کلاس S گفت: این خودرو قادر خواهد بود به شکل قابل توجهی بهتر از تمام سیستم های ارائه شده تا به امروز از راننده خودرو پشتیبانی کند.

    تمام کاری که طی دو دهه گذشته از سیستم کروزکنترل گرفته تا سیستمی که می‌تواند خودرو را برای دقایقی بدون دخالت راننده کنترل کند، در مرسدس کلاس S خلاصه شده است. این تحول همانند یک ماراتن بوده و به همین دلیل است که فناوری خودران مرسدس بالاتر از رقیبی همچون تسلا قرار می‌گیرد.

    اگرچه استارتاپ مستقر در کالیفرنیا فهرستی از ویژگی های خودران تاثیرگذار در اختیار دارد، اما همه می‌دانند که این قابلیت ها با روند سریعی و حتی به صورت فناوری مرحله "بتا" تولید شده اند و در مقاطعی کارایی و اعتبار آنها زیر سوال رفته است. برای مثال سیستم ترمز اضطراری خودکار تسلا(AEB) که پیشتر به طور استاندارد روی تمام مدلهای تسلا نصب می‌شد، سال گذشته به شکل مرموزی از خودروهای سدان مدل S و کراس اور مدل X حذف شد.

    حال چه این حذف در نتیجه یک سانحه یا چند سانحه بوده باشد، تسلا تاکنون در این باره سکوت کرد و می‌گوید که در حال برطرف کردن اشکالات است. اما پس از اینکه نشریه کانسومر ریپورت مدل S را به خاطر حذف قابلیت ترمز خودکار تنزل رتبه داد، تسلا به سرعت در قالب یک بروز رسانی یک شبه این امکان را به مالکان تسلا بازگرداند. 

    مرسدس در زمینه فناوری خودران بسیار بوروکراسی دقیق تری را رعایت کرده و بسیار صبور تر بوده است. به جای عجله در ارائه قابلیت ها برای بدست آوردن تعریف و تمجید کانسومر ریپورت، مرسدس زمان زیادی صرف و قابلیت های رانندگی خودران را به تدریج معرفی کرده و آنها را در طول زمان ارتقا داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط