فونیکسریمکسبهتام

از مسابقات دریفت چه می دانید

سر خوردن روی چرخ‌ها

عصر خودرو- مسابقات اتومبیلرانی در هر رشته‌ای طرفداران زیادی دارد. در ایران نیز با آنکه عمر طولانی ندارد خوب توانسته جای خود را باز کند. دریفت از آن دست مسابقات جذاب است که جوانان برای دیدن آن از هیچ لحظه‌ای نمی‌گذرند.

سر خوردن روی چرخ‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران ، دریفت که برای نخستین ‌بار توسط ماشین‌بازهای ژاپنی پایه‌گذاری شد، کندفرمانی و یا تندفرمانی خودرو است که راننده با تبحر خود باید بر روی چرخ‌های عقب سر بخورد و در عین حال کنترل خودرو را در دست داشته باشد.
    فرشید قاجار قیونلو

      در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی به افرادی بدهیم که می‌خواهند به جمع دریفتر‌ها بپیوندند.

    آمادگی جسمانی در کنار مهارت رانندگی
    برای شرکت در مسابقات دریفت باید نکات مختلفی را رعایت کنید. در همه جای کابین خودروهای مسابقه‌ای باید میله‌های آهنی یا همان رول کیج نصب شده باشد که قیمتی در حدود یک میلیون و 800 تا دو میلیون و300 هزار تومان دارد. مسابقات دریفت نیاز به آمادگی جسمانی خیلی بالایی دارد مثل دیگر مسابقات اتومبیلرانی. موضوع دیگر داشتن مهارت رانندگی است. بعد از آن داشتن یک خودروی مناسب برای دریفت که بهترین گزینه خودروهای دیفرانسیل عقب است. شما در دریفت کردن باید مهارت بسیار خاصی پیدا کنید تا بتوانید با تغییر مسیرهای ناگهانی کنترل خودرو را از دست ندهید. در دریفت باید خودرو همیشه در حال سر یا لیز خوردن باشد. دقیقاً بر خلاف مسابقات ریس که برای کسب زمان بهتر نباید خودرو لیز بخورد. در مسابقات دریفت نیز اگر خودرویی مسیری را صاف حرکت کند امتیاز از دست می‌دهد.
    اهمیت استفاده از تایر مناسب
    نوع لاستیک در دریفت بسیار مهم است. در دریفت بستگی به نوع تکنیک و راننده می‌توان از تایرهای مختلفی استفاده کرد. برخی راننده‌ها ترجیح می‌دهند با توجه به قدرت کم خودروی‌شان از تایرهای کوچک با چسبندگی کم استفاده کنند. استفاده از این تایرها باعث کنترل هر چه راحت‌تر خودرو در هنگام دریفت می‌شود، البته سرعت خودرو در هنگام دریفت کمتر است. برخی راننده‌ها هم با توجه به قدرت پیشرانه خودروی‌شان از تایرهای بزرگ با چسبندگی بیشتر استفاده می‌کنند. تایرهای بزرگ باعث می‌شود تا سرعت دریفت کردن بیشتر شود که به مراتب کنترل خودرو سخت‌تر می‌شود و باید از تکنیک کلاچ استفاده کرد. اگر راننده کوچک‌ترین اشتباهی کند خودرو صاف می‌شود.
    از 300 هزار تومان تا 1میلیون تومان
    قیمت تایرها بسیار متفاوت است. شما می‌توانید برای تمرین از تایرهای ایرانی و ارزان قیمت استفاده کنید. تایرهایی که دو حلقه آن قیمتی در حدود 300 هزار تومان دارد. تایرهای کمی بهتر نیز وجود دارد که با قیمتی بین 450 تا 600 هزار تومان می‌توانید دو حلقه از آن را خریداری کنید. اگر می‌خواهید از تایرهای مرغوب‌تری استفاده کنید باید مبلغی بیش از 1میلیون تومان بپردازید. دود کردن تایرها نیز بخشی از نمایش در دریفت است. علت دود کردن تایرها نیز به خاطر گشتاور و قدرت بسیار بالای پیشرانه این دسته از خودروها است. هرزگردی تایرها باعث می‌شود تا در هنگام دریفت کردن، از خودرو دود سفید خارج شود. شاید برای بسیاری از علاقه‌مندان جای سؤال باشد که آیا دود کردن این تایرها در مسابقات امتیازی دارد یا خیر؟ در مسابقات کار پارک دریفت (Car Park Drift)بلند شدن دود از تایرها امتیاز قابل توجهی دارد، اما در مسابقات فرمولا دریفت که یکی دیگر از شاخه‌های دریفت به حساب می‌آید، هیچ امتیازی ندارد. البته دود حاصل از بکسواد و هرزگردی چرخ‌ها در هر دو مسابقه زیبایی خاصی را به همراه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو