فونیکسریمکسبهتام

سبحانی فر مطرح کرد:

لزوم شناسنامه دار کردن تایرها برای کاهش قاچاق

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به واردات برخی تایرهای بی کیفیت به کشور، گفت: با شناسنامه دار کردن لاستیک ها می توان تا میزان زیادی از واردات و قاچاق لاستیک به کشور جلوگیری کرد.

لزوم شناسنامه دار کردن تایرها برای کاهش قاچاق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رمضانعلی سبحانی فر  با اشاره به واردات برخی لاستیک های بی کیفیت به کشور به ویژه از مبادی قاچاق، گفت: گاهی کالاهای چینی و کره ای به راحتی وارد کشور شده و بازارهای داخلی را اشباع کرده اند و متاسفانه کارخانجات لاستیک سازی داخلی با ظرفیت پایینی نسبت به پتانسیل واقعی خود فعالیت می کنند.

    نماینده مردم  سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کیفیت لاستیک های تولید داخل در مقایسه با مشابه خارجی آن بسیار بیشتر است، افزود:یکی از دلایل افزایش قطعات و لاستیک چینی به کشور قاچاق این قطعات است، البته قاچاق در کنار فرار از تعرفه، سبب افزایش واردات قطعات چینی به کشور شده است.

    آمار بالای مراجعه مالکان خودرو به تعمیرگاه‌ها  نشان از بی کیفیتی برخی قطعات چینی دارد

    سبحانی با اشاره به اینکه چینی ها تمایل دارد سهم بیشتری از بازار قطعات خودروی ایران را تصاحب کنند، ادامه داد:بازار قطعات یدکی خودرو نیز در سال‌های اخیر میزبان درصد بالایی از محصولات چینی بوده است که به دلیل ارزانی این محصولات در دل فروشندگان و مصرف‌کنندگان جا بازکرده است.

    وی با بیان اینکه آمار بالای مراجعه مالکان خودرو به تعمیرگاه‌ها و همچنین شرکت‌های خدمات پس از فروش برای تعمیر یا تعویض قطعه و لاستیک نشان از کیفیت پایین قطعات و لاستیک چینی وارداتی دارد، یادآور شد:بسیاری از حوادث جاده ای که ناشی از انحراف رانندگان به اطراف و یا واژگون شدن خودروها است، به دلیل غیراستاندارد بودن لاستیک و ساییدگی آن در مدت زمان کوتاه رخ می دهد.

    لزوم افزایش نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر واردات لاستیک

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه  بسیاری از لاستیک های قاچاق وارداتی استاندارد و ایمنی کافی را ندارند، افزود:کالاهای قاچاق وارداتی به ویژه لاستیک نه تنها از تیغ سازمان استاندارد رد نشده و کنترل کیفیتی روی آنها اعمال نمی شود، بلکه از هیچ قانون خاصی هم پیروی نکرده و از پرداخت هایی تحت عنوان تعرفه نیز معاف هستند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم افزایش نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر واردات لاستیک تصریح کرد: با شناسنامه دار کردن لاستیک ها می توان تا میزان زیادی از واردات و قاچاق لاستیک به کشور جلوگیری کرد و مردم با خودروهای ایمن تری در جاده ها تردد کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو