فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

نخستین گواهی استاندارد محصول دانش بنیان اعطا شد

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: نخستین گواهی استاندارد محصول دانش بنیان در کشور اعطا شد.

نخستین گواهی استاندارد محصول دانش بنیان اعطا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، نیره پیروز بخت بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: نخستین گواهی استاندارد انطباق محصول دانش بنیان در راستای تسهیل تجاری سازی این محصولات اعطا شد.

    وی افزود: این اقدام به منظور ساماندهی استاندارد و توسعه بازار محصولات دانش بنیان و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تصویب شورای عالی استاندارد انجام شد.

    پیروز بخت تصریح کرد: با مصوبه شورای عالی استاندارد، صدور گواهی انطباق با گواهی محصول برای محصولات دانش بنیان این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد تا با بهره گیری از استانداردهای معتبر بین المللی یا کارخانه‌ای از سازمان ملی استاندارد گواهینامه معتبری را برای تائید محصول خود دریافت کنند که در بیش از 70 کشور دنیا اعتبار خواهد داشت.

    وی یادآور شد: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال، 17 گواهینامه منطبق با استانداردهای حلال موازین اسلامی صادر کرد.

    بررسی 6 هزار و 500 خودروی دولتی CNG سوز

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به ارزیابی خودروهای با سوخت CNG، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 6 هزار و 500 خودروی دولتی با سوخت CNG را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم.

    پیروز بخت افزود: باید ساز و کاری فراهم شود تا بتوانیم خودروهای شخصی دارای سوخت CNG را هم مورد بررسی قرار دهیم، زیرا این خودروها با گذشت چند سال خطرناک می‌شوند.

    به گفته وی، سازمان استاندارد دارای سه هزار پرسنل است اما 350 شرکت بازرسی در کشور و بیش از 100 هزار نفر به صورت برنامه‌های برون سپاری با ما همکاری می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط