فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۶ اردیبهشت ۹۶

امید به رونق دوباره گروه خودرو در روزهای آتی

عصر خودرو- امروز چهارشنبه گروه خودرو و ساخت قطعات جو منفی را پشت سر گذاشت لذا شاخص گروه با سقوط ۳۳۵ واحدی و کاهش ۱.۶۸ درصدی بازدهی در ۱۹ هزار و ۵۲۹ واحد ایستاد.

امید به رونق دوباره گروه خودرو در روزهای آتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» ، گروه خودرو که شروع نسبتا خوبی داشت در کمتر از یک ساعت ابتدایی معاملات به سرخی گرایید، در این روز سهامداران تعداد 215 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 29 میلیارد تومان در 16 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    امروز خساپا 33 واحد تاثیر منفی روی شاخص بورس گذاشت، دلیل سقوط قیمتی دو روز اخیر این سهم که جو کل گروه را منفی کرده، واگرایی منفی با اندیکاتور RSI  می باشد، لذا خساپا روز جاری را با افت 2.5 درصدی در قیمت پایانی 135 تومان به پایان برد.
    در این روز دوباره شاهد خرید حقوقی خساپا و حمایت از این سهم بودیم،حقوقی خساپا 10.7 میلیون خریدار و 1 میلیون فروشنده بودف حقیقی 51 میلیون خریدار و 60.7 میلیون فروشنده بود، لذا شاهد تحرکات منفی در سهم بودیم.
    نماد خودرو نیز با افت 1.78 درصدی در قیمت پایانی 281 تومان متعادل و منفی بودف حقوقی خودرو 3.5 میلیون فروشنده و فقط 871 هزار خریدار بود.
    در این میان نمادهای خموتور، خچرخش، خکاوه علی رغم جو منفی نمادهای لیدر گروه تا آستانه مثبت کامل رشد قیمتی داشتند و هر 3 این نماد با صف خرید به کار خود خاتمه دادند که صف خکاوه با 9.6 میلیون حجم قابل توجه بود، این 3 نماد به ترتیب در قیمت پایانی 321، 216 و 114 تومان جایی گرفتند.
    پس از این 3، نماد ختراک در حاشیه 4 درصد مثبت و قیمت پایانی 417 تومان جزو مثبت ترینهای بازار بود، نمادهای خدیزل، ختوقا، خگستر، خبهمن، خریخت و خزر متعادل و مثبت بودند، خکار نیز در صفر مثبت تابلو قرار داشت.
    از طرفی، خزامیا  که تا حاشیه منفی کامل داشت پیش می رفت در لحظات پایانی قدری از سرخی خود کاست و نهایتا در حاشیه 3 درصد منفی و قیمت پایانی 90 تومان قرار گرفت.
    در پایان گفتنی است، اصلاح چند روزه خودرویی ها به نظر می رسد موقتی باشد و احتمالا طی هفته آتی دوباره شاهد روزهای اوج این گروه باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط