فونیکسریمکسبهتام

در مراسم تفاهم‌نامه راهداری و سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام شد

سهم بالای صدور آسان گواهینامه در وقوع سوانح رانندگی

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شرایط آسان صدور گواهینامه برای کاربران جاده از دلایل وقوع سوانح رانندگی است.

سهم بالای صدور آسان گواهینامه در وقوع سوانح رانندگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، تفاهم نامه همکاری آموزشی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به امضا رسید.

    با توجه به اینکه حمل و نقل جاده‌ای بیش از 90 درصد سهم جابجایی بار و مسافر کشور را برعهده دارد و شاغلان این بخش رسالت انجام این مهم را برعهده دارند، ارائه آموزش‌های لازم از طریق سازمان متولی آموزش‌های مهارتی و تخصصی با ارائه گواهینامه معتبر می‌تواند گامی مؤثر در افزایش ایمنی سفر، سهولت جابجایی و افزایش بهره‌وری حمل و نقل باشد.

    در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین دو طرف به امضا رسید تا آموزش شاغلان در بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور توسط مراکز و کارگاه‌های متعلق به سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور و یا یا مؤسسات و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد دارای مجوز از طرف این سازمان با هدف کلی ارتقاء مهارت و دانش شاغلان این بخش با گستره فراگیرانی نظیر مسئولان فنی مراکز معاینه فنی، مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر، رانندگان حرفه‌ای بار و مسافر، رانندگان حمل و نقل بین‌المللی، مهمانداران شاغل در اتوبوس بین شهری و مدیران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل انجام شود.

    در این مراسم، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما بیکاری است اما هر ساله صدها هزار نفر از افغانستان برای کار به ایران می‌آیند.

    وی ادامه داد: سازمان فنی حرفه‌ای جایگاه بین‌المللی دارد و مطمئن باشید اگر افراد حرفه‌ای یاد بگیرند بیکار نمی‌مانند.

    وی افزود: بخش حمل و نقل چندصدهزار نفر فعال در بخش خصوصی دارد و مرکز آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه آموزش این افراد و اشتغال آنها نقش بسزایی دارد.

    وی اظهار داشت: از 16 هزار نفر تلفات سوانح رانندگی سال گذشته حدود 6 درصد مربوط به بخش حمل و نقل عمومی بود اما سهم ناوگان عمومی جاده‌ای در تردد 25 درصد است.

    کشاورزیان گفت: قسمت اعظم تلفات مربوط به سوانح رانندگی، در حوزه حمل و نقل شخصی است که تحت کنترل سازمان راهداری نیست.

    *تاثیر شرایط ساده صدور گواهینامه بر بالا رفتن تلفات جاده‌ای

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با انتقاد از اینکه صدور گواهینامه در ایران به سادگی انجام می‌شود، گفت: کاربران جاده خیلی راحت گواهینامه می‌گیرند و خیلی راحت پشت خودرو می‌نشینند و سهم عظیم تلفات سوانح رانندگی مربوط به افراد کم‌تجربه است.

    بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: برای هر دو بخش، موضوع مهم، حفظ جان انسان‌ها و ارزش داشتن موجودیت انسان است.

    محمدامین سازگارنژاد افزود: سالانه بیش از 16 هزار نفر در سوانح رانندگی جان می‌بازند و افراد زیادی هم مصدوم می‌شوند، زیرا در عصر جدید، سرعت و دقت باید همسو با یکدیگر افزایش یابد.

    وی بیان کرد: مشاغل جدیدی در حوزه حمل و نقل در حال ایجاد است که شناسایی مشاغل، تدوین استانداردها و فراهم‌سازی بستر کار همه با بخش غیردولتی است.

    سازگارنژاد گفت: با بیکرانه‌ای از نیازهای مهارتی در صنعت حمل و نقل جاده‌ای مواجه هستیم که باید با کمک اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی تحت مدیریت سازمان راهداری فرصت‌های آموزشی در صنعت حمل و نقل جاده‌ای را تعریف کنیم.

    وی گفت: افراد جدید فعال در صنعت باید گواهینامه‌های مهارتی داشته باشند و نباید اجازه داد افراد فاقد صلاحیت عهده‌دار خدمات در این صنعت شوند.

    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید دو طرف ارزش افزوده و ارتقاء منابع انسانی ایجاد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط