فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه:

سکان بازار به خودرویی ها می رسد

عصر خودرو- هاشم باروتی کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه رشد این روزهای بازار را می توان ناشی از دو عامل دسته بندی کرد. در وهله نخست تاثیر هیجانات مثبتی است که به علت انتخابات ریاست جمهوری ایران به بازار سرمایه تزریق شده که در تمامی ادوار گذشته هم شاهد روند صعوی بازار در ماه های پیش از انتخابات بوده ایم. از سوی دیگر باید به قیمت سهام صنایع اشاره کرد، همانطور که می دانید سهام شرکت ها به کف نرخ خود رسیده بوده اند.

سکان بازار به خودرویی ها می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، هاشم باروتی کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه با عنوان کردن مطلب بالا در خصوص روند صعودی بازار در روزهای اخیر اضافه کرد: برای مثال می توان به گروه خودرویی ها اشاره کرد که در مقطعی با افت شدید قیمت مواجه شدند. این در حالی است که رشد  اخیر خودرویی ها هنوز نتوانسته آنها را به قیمت اصلی خود برگرداند. بنابراین رشد بازار می تواند ناشی از این مهم نیز باشد که شرکت ها پس از رسیدن به کف نرخ خود همیشه روندی صعودی دارند.

    وی ادامه داد: پیش بینی می شود روند صعودی بازار تا زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشته باشد.

    این تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال 96 اظهار کرد: به نظر می رسد روند صعودی بازار سرمایه در گرو مباحثی چون تثبیت نرخ ارز، فروش نفت و تحریم های بین المللی است. در همین راستا سیاست های دولت روحانی می تواند در خصوص رفع تحریم ها تاثیرگذار باشد. همچنین با توجه به شروع خوب بازار سرمایه در سال جدید، می توان نوید روند متعادل و صعودی بازار سرمایه در سال جدید را داد.

    باروتی در ادامه به بررسی لیدر های بازار سرمایه پرداخت و بیان کرد: با توجه به شرایط  بازار خودرویی ها را در مستحق لیدری بازار می دانم.

    این تحلیل گر بازار سرمایه ادامه داد: سیاست دولت در جهت جذب سرمایه گذار در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و خودرو است. این در حالی است که سرمایه گذاری در شرکت های پتروشیمی احتیاج به هزینه هنگفتی دارد اما در حوزه خودرو شرایط متفاوت است. با توجه به قراردادهایی که با جنوب شرقی آسیا به گوش می رسد باید منتظر بهبود شرایط این صنعت باشیم. این در حالی است که سیستم بانکی در روزهای خوبی به سر نمی برد و نمی توان به عنوان لیدر بازار روی آنها حساب کرد.

    وی اضافه کرد: در خصوص صنعت مسکن نیز باید بگویم که سیاست دولت در دوره اول کاهش تورم بود که به نظر می رسد، انتخاب بسیار خوبی بوده است. با این حال بدیهی است که کاهش تورم به رکود به خصوص در بازار مسکن دامن زد. با این حال با توجه به شرایط حال حاضر و پیش رفتن سیاست های دولت امید به بهبود وضعیت اقتصادی داریم.

    باروتی با اشاره به نیاز اقتصاد به جذب سرمایه گذار خارجی گفت: همانطور که پیش از این اشاره کردم سیاست دولت یازدهم جذب سرمایه گذاری خارجی است، که برای دست  یافتن به این مهم نیازمند کاهش تورم بودیم. زیرا وقتی بازار با تورم های نوسانی دست به گریبان باشد، سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد اعتماد نمی کند. با توجه به این اقدامات دولت، به نظر می رسد در شرایط کنونی اقتصاد این روزهای ایران دارای ظرفیت های بالقوه بالایی برای سرمایه گذاری است.

    این کارشناس بازار سرمایه در انتها اضافه کرد: باید به تغییر سیاست های کاخ سفید در خصوص حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد. به نظر می رسد آمریکا نیز با  درک ظرفیت های سرمایه گذاری ایران، در حال بهبود شرایط سرمایه گذاری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو