فونیکسریمکسبهتام

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ؛

افزایش ٣,٤ درصدی مصرف سی ان جی در منطقه همدان

عصر خودرو- حدود ١١٤ میلیون و ٥١٩ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده در سال ٩٥ مصرف شد که نسبت به مصرف ١١۰ میلیون و ٧٢٨ هزار مترمکعبی در سال ٩٤، افزایش ٣,٤ درصدی را در پی داشته است.

افزایش ٣,٤ درصدی مصرف سی ان جی در منطقه همدان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: یک میلیارد و ٧١٥ میلیون لیتر از سه نوع فرآورده نفتی بنزین، نفت سفید و نفت‌گاز در سال ٩٥ از انبار نفت ایثارگران این منطقه به مقاصد بخش‌های مختلف مصرف در داخل و خارج از استان همدان ارسال شده که ٧٢٣ میلیون لیتر بنزین، ١٢٤ میلیون لیتر نفت سفید و ٨٦٨ میلیون لیتر نفت‌گاز بوده است.

    وی افزود: مناطق کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارومیه، میاندوآب، قزوین و تبریز از جمله مناطقی بودند که سوخت مایع مورد نیاز خود را از مبدأ انبار نفت ایثارگران منطقه همدان تأمین کردند.

    در مجموع ٦٥ میلیون و ٥٧٧ هزار لیتر از سه نوع فرآورده بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید از انبار نفت این منطقه برای مصارف مختلف به مراکز عرضه و مقاصد مصرف ارسال شد که از این میزان، پنج میلیون و ٤۰٦ هزار لیتر سهم فرآورده نفت سفید و ١٢ میلیون و ٢٨ هزار لیتر سهم فرآورده نفت‌گاز بوده است.

    مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ضمن ابراز خرسندی از کاهش مصرف نفت‌کوره نیروگاه شهید مفتح در سال ٩٥ یادآوری کرد: با توجه به تبدیل سوخت مصرفی این نیروگاه از نفت‌کوره به گاز طبیعی، میزان مصرف نفت‌کوره آن واحد بزرگ صنعتی از ٧٤٥ میلیون لیتر در سال ٩٤ به ٢٨٩ میلیون لیتر در سال ٩٥ رسیده که کاهش ٦١ درصدی مصرف را در کل سال شاهد بوده‌ایم.

    روستایی با بیان این که به دلیل ضرورت افزایش ناگهانی شدت ارسال و مصرف فرآورده‌ها طی سه ماه پایانی سال ٩٥، ممکن بود بحران جدیدی ایجاد کند، گفت: در بازه زمانی مورد اشاره ارسال و مصرف فرآورده‌های نفت‌کوره و نفت‌گاز اوج خود را تجربه کرد، به‌طوریکه با قطع جریان گاز طبیعی نیروگاه، این واحد بزرگ تولید برق غرب کشور با ثبت ورود روزانه ١٦۰ دستگاه نفتکش و تخلیه میانگین در هر روز معادل چهار میلیون لیتر نفت‌کوره در مخازن آن توانست مانع توقف چرخش توربین‌ها و خاموش شدن مشعل نیروگاه شود.

    وی تصریح کرد: پارسال ٣٥ هزار و ٨۰٧ تن گاز مایع مصرف شده که در مقایسه با سال ٩٤ رشد ١٣ درصدی مصرف را در پی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط