فونیکسریمکسبهتام

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور:

موتورسیکلت ها در۴۰ درصد تصادفات درون شهری نقش دارند

عصر خودرو- رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: موتورسیکلت ها در ۴۰ درصد تصادفات درون شهری نقش دارند به گونه ای که در سال ۹۵ این وسیله نقلیه در حدود ۵۸ هزار فقره از تصادفات حضور داشتند.

موتورسیکلت ها در۴۰ درصد تصادفات درون شهری نقش دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ نادر رحمانی افزود: با بررسی آمار شش ماه اول سال 95، مشخص شد سواری ها ٥٤ درصد تصادفات درون شهری را رقم زده اند و موتور سیکلت ها با سهم ٣٨ درصدی در رتبه دوم هستند.
    وی اضافه کرد: در سال ٩٥، موتورسیکلت ها، با حضور در نزدیک به ٥٨ هزار فقره تصادف، کامیون ها با حضور در 30 هزار فقره و مسافربری های عمومی با حضور در نزدیک به یک هزار و 600فقره، مابقی تصادفات درون شهری را شامل می شدند.
    رحمانی اضافه کرد: بیش از ٨٦ هزار فقره تصادف برای سواری ها در طول سال ٩٥ در داخل شهرهای کشور اتفاق افتاده که در مجموع، نزدیک به ٥٥ درصد حوادث را تشکیل داده است.
    رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: طی سال گذشته، در هشت هزار و ٨٧١ فقره درون شهری ، وانت ها حضور داشته اند که نزدیک به ٥ درصد کل تصادفات داخل شهر را شامل می شود.
    رحمانی فضلی افزود: به این ترتیب طبق آمار سال ٩٥، موتورسیکلت ها ٣٧ درصد تصادفات،کامیون ها ٢ درصد و مسافربری های عمومی یک درصد تصادفات درون شهری را رقم زده اند.
    بنابر گفته مقامات پلیس راهنمایی و رانندگی 3.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت و 3.2 میلیون خودرو شماره گذاری شده در تهران وجود دارد.
    موتورسیکلت سالهاست که به عنوان متهم ردیف اول تصادفات منجر به فوت در تهران شناخته شده است.بطور متوسط روزانه سه نفر در تهران در اثر تصادف کشته می شوند.
    براساس آمار سازمان پزشکی قانونی، در پنج ماه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته(1394) هفت هزار و 83 تن در اثر تصافات جان باختند که این رقم 7/2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو