فونیکسریمکسبهتام

در نشست خبری با رسانه های ایرانی مطرح شد

چری از رقابت با برندهای مطرح ترسی ندارد

عصر خودرو- صبح امروز مدیران ارشد شرکت چری با رسانه های تخصصی حوزه صنعت خودرو ایران در نشست انحصاری به گفت و گو نشستند.

چری از رقابت با برندهای مطرح ترسی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  در راستای این گفت و گو، یین، مدیرعامل برند چری گفت: با توجه به پیشرفت‌های اخیر و البته روز افزون شرکت های خودروسازی چین در مقوله کیفیت، تکنولوژی و رقابت قیمتی کره ای ها سهم قابل توجه از بازار خودرو خود در  کشور چین را از دست داده اند که این میزان برای برند کیا در حدود 60 درصد برآورد شده است.
    او ادامه داد: هرساله مبالغ هنگفتی در شرکت چری صرف بخش تحقیق و توسعه می شود که نتیجه آن پیشرفت با سرعت این خودروساز است که در محصولات تولیدی نمود پیدا می کند. از این رو با توجه به پیشینه و شبکه قدرتمند در ایران برای حضور در بازار این کشور این شرکت هیچ ترسی از ورود سایر برندهای خودرویی و رقابت با تک تک آن ها ندارد. در بسیاری از موارد حتی این برندهای مطرح خارجی هستند که از سرعت بالای رشد شرکت چری واهمه داشته و با استفاده از الگوهای خلق شده توسط این شرکت مورد تعقیب قانونی قرار گرفته‌اند. در عین حال با رشد چشمگیر مهندسی شرکت چری در زمینه ساخت پلتفورم‌های جدید شرکت‌های بسیاری برای مذاکره پا پیش گذاشته اند و نمایشگاه خودرو شانگهای نیز یکی از بهترین فرصت ها برای عرض اندام شرکت چری در برابر رقبا است.
    یین افزود: حدود 15 سال است که درمیان سایر برندهای خودروساز چینی دیگر به عنوان برترین شرکت صادر کننده شناخته می شویم. اولویت اول ما برندینگ و در پس آن به اشتراک گذاردن نیرو انسانی بین دو کشور چین و ایران است تا بتوانیم محصولات را هرچه بیشتر مطابق با استانداردها و معیارهای ایرانیان توسعه دهیم. اواخر سال جاری خط رنگ آمیزی جدید در ایران راه اندازی خواهد شد و از آن پس به ظرفیت فعلی تولید خودرو در ایران به میزان 120 هزار دستگاه دیگر افزوده خواهد شد. تجارت بین دو شرکت چری و مدیران خودرو در حال حاضر بصورت مستقیم 3000 و بصورت غیر مستقیم 120 هزار نفر را به اشتغال رسانده است. بر اساس رقابت های فنی سالانه شرکت چری که در ایران برگذار می شود مهندسا ایرانی ثابت کرده اند که به موازات سطح دانش مهندسان چینی حرکت می کنند. در فاز دوم کارخانه هدف استفاده بیشتر از مهندسان بومی ایرانی و متخصصان محلی است. مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو نیز در حال حاضر پایه ریزی برنامه 5 ساله این شرکت مبنی بر تولیدات داخلی و صادرات محصول را در دست بررسی دارند.
    مدیرعامل چری در ادامه مصاحبه با اشاره به تکنولوژی های برتر برند چری افزود: پیشرفته ترین پیشرانه های امروزی از نوع تزریق مستقیم توربو یا TGDI هستند که محصولات برند چری نیز از همین نوع پیشراه ها بهره خواهند گرفت. لازم به ذکر است که شرکت چری حتی برنامه تولید پیشرانه Camless (بدون میل سوپاپ) را نیز در دست بررسی دارد که این تکنولوژی سال گذشته در زمره ده تکنولوژی برتر صنعت خودرو به شمار می‌رفت. چری از سوی دیگر برترین و پرتیراژ ترین تولید کننده گیربکس های CVT در جهان است که از دیدگاه کیفیت و تکنولوژی در این نوع گیربکس ها با سازندگان ژاپنی رقابت می کند. در خودروهای نوین تولید چری این شرکت به سراغ گیربکس های پیشرفته تر دو کلاچه 6 سرعته گترگ آلمان رفته است و در آینده بسیار نزدیک نیز نمونه های 7 سرعته دوکلاچه استفاده خواهند شد. تکنولوژی خودروهای هایبریدی و سستم انتقال نیرو AWD (چهارچرخ متحرکت دائم) نیز در خودرو چری تیگو 9 در سال آینده در ایران معرفی خواهد شد. با مد نظر قرار دادن پیشرفت های چشمگیر فنی و همچنین نیت برند چری برای ورود به بازار قاره اروپا و بخصوص آمریکا به سادگی می توان دریافت تکنولوژی های به کار رفته در محصولات این شرکت با رقبای مطرح جهانی برابری می کند.
    ژانگ در رابطه با تفاوت دقیق دو برند چری و MVM در ایران و سهم بازار هر یک گفت: بازار هدف چری مشتریان سطح بالا جامعه ایران و آن دسته از مشتریانی که در پی برندهای کره ای می روند است در حالی که برند MVM به منظور افزایش سهم بازار در پی مشتریان رده میانی بازار خودرو ایران است. با این اوصاف برای هر دو برند و محصولات تدارک دیده شده ویژه بازار ایران برنامه 5 ساله تدارک دیده شد است.
    او همچنین در خصوص حضور جدیدترین محصول چری در بازار ایران یعنی چری تیگو 7 ادامه داد: برنامه رونمایی رسمی از این محصول محبوب که در نمایشگاه خودرو تهران در غرفه شرکت مدیران خودرو نیز حضور داشت برای پس ازماه رمضان انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو