فونیکسریمکسبهتام

اطلس ۲۰۱۸، شاسی‌بلند جدید فولکس واگن

عصر خودرو: اطلس نام آخرین مدل از SUV های مدرن سه کابینی و هفت سرنشین کمپانی فولکس واگن در انبوه ماشین های میان رده است.

اطلس ۲۰۱۸، شاسی‌بلند جدید فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰
  • 1
  • اطلس 2018، شاسی‌بلند جدید فولکس واگن
  • 1
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، اولین موردی که درباره جدیدترین فولکس واگن به چشم می خورد، نام آن است که با فونتی بزرگ در پشت آن بدون T درج شده است. به نظر می رسد این ماشین به جای Atlas می تواند AtLast نیز نامیده شود چرا که پایان خوشی بر یک دهه خط تولید این مدل محسوب می شود. البته با وجود نام عجیب کراس اور های فولکس واگن(Touraeg و Tiguan) ایراد چندانی نمی توان به نام اطلس گرفت.

اطلس نام آخرین مدل از SUV های مدرن سه کابینی و هفت سرنشین کمپانی فولکس واگن در انبوه ماشین های میان رده است. این ماشین با فرود اکسپلورر، هوندا پایلوت،تویوتا هایلندر، مزدا CX-9 و البته تا حدی با جیپ گرند چروکی پنج سرنشین رقابت می کند. از نظر ظاهر این ماشین شبیه بسیاری از رقبای خود یا حداقل بسیاری از آنها است. در واقع اطلس شبیه همه و در عین حال بی همتا است! از نظر طراحی می توان گفت ظاهر این ماشین آزاردهنده نیست و قابل قبول است اما در عین حال طراحی آن شبیه هیچ یکی از محصولات قبلی کمپانی فولکس واگن نیز نیست.
این ماشین از اندازه استاندارد دیگر ماشین های فولکس واگن بزرگتر است. اطلس در حدود 9.5 اینچ بزرگتر از مدل Touareg است که البته صندلی های عقب نسبت به رقبای خود کمی نقص دارد. این صندلی ها تنها برای افراد بالغ با جثه بزرگ مناسب است. در واقع این ماشین تنها بر روی کاغذ، یک ماشین هفت سرنشین نیست بلکه با تا کردن صندلی های دو کابین عقبی قادر به ایجاد فضای بسیار زیادی در آن هستید.

قیمت اطلس به مراتب کمتر از توآرگ و بسیاری دیگر از رقبای خود است. قیمت پایه این ماشین 31425 دلار است. که البته این یک قیمت تئوری و اولیه است چرا که ماشینی که بدون هیچ آپشنی عرضه می شود این قیمت را دارد. در مدل اطلس به طور پیش فرض از موتوری 2 لیتری چهار سیلندر که 235 اسب بخار قدرت با گشتاور 258 پوند – فوت را به چرخ های جلو می فرستد چرا که این ماشین تک محوره است و تنها با دیفرانسیل جلو کار میکند.

البته بسیاری از خریداران از آپشن موتور 3.6 لیتری شش سیلندر در این ماشین استفاده می کنند که این مدل ها با محدودیت عرضه نیز مواجه هستند.

قیمت این مدل ها که با محور جلو کار میکنند از 35915 دلار شروع می شود و  قیمت انواع دو محوره آن به 37715 دلار می رسد. این مدل ها قابلیت رقابت با هوندا پایلوت را دارند اما با امکانات کمتری به جنگ بقیه رقبا می روند.

اطلس وزنی حدود 4502 پوند دارد که آن را در زمره ماشین های سنیگن وزن قرار می دهد. البته مدل های با موتور شش سیلندر از پس نیرودهی به این ماشین سنگین وزن بر می آیند و قدرت موتوری معادل 276 اسب بخار با 366 پوند فوت گشتاور قادر است ظرف 8 ثانیه سرعت این ماشین را به 60 مایل بر ثانیه برساند.

به طور طبیعی موتورهای VR6 عملکرد بهتری از V6 ها در این کلاس دارند؛ چراکه بسیار روان و بی صداتر کار می کنند.سیستم انتقال ایزوله با 8 دنده اتوماتیک ساخت شرکت آیسین سواری با این ماشین را راحت کرده است اما یک گپ بزرگ بین دنده 2 و 3 این ماشین وجود دارد که وقتی شما تمایل دارید بین سرعت های 45 تا 65 مایل بر ساعت برانید، هیچ یک از این دنده ها مناسب این بازه سرعتی نیست. از نظر مصرف سوخت بهینه نیز این ماشین چندان چشمگیر عمل نمی کند چرا که بر طبق اعلام EPA،  به ازای هر گالن در شهر و بزرگراه قادر است به ترتیب 17 و 23 مایل بپیماید که البته این عملکرد مربوط به مدل های دو محوره شش سیلندر اطلس است.

در سرعت های بالا در بزرگراه ها، کابین این ماشین کوچکترین صدایی ندارد البته تا حدی صدای باد طبیعی به نظر می رسد. کیفیت رانندگی با این ماشین در حد عالی برآورد شد چرا که این کیفیت رانندگی عالی مرهون فاصله 117.3 اینچی بین تایرها است. کنترل این ماشین در پیچ ها خوب ارزیابی شد و باید گفت این مورد را مدیون استفاده از هر چهار چرخ است که هیچ محدودیتی برای کنترل آن باقی نمی گذارد. در برخی مسیر ها حس سواری با یکی از ماشین های قدیمی GTI به فرد دست می دهد.

با این تفاوت که GTI برای خود کاراکتر خاصی داشت ولی اطلس مورد خاص و خارق العاده ای برای عرضه ندارد. از نظر طراحی داخلی نیز باید گفت، صندلی های این ماشین با پلاستیک سیاه وینیلی با مارک فولکس واگن کار شده است که اثری از یک طراحی بد در این قسمت ندیدیم. قسمت های ارگونومی اصلی این ماشین واقعا عالی هستند چرا که وقتی از فرمان و استراحتگاه های آرنج و دستی که در این ماشین تعبیه شده استفاده می کنیم بسیار راحت به نظر می رسند.

اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بسیاری از مدل های اطلس از پلاستیک خشک و ارزان قیمت برای این موارد استفاده کرده اند و مدلی که در اختیار ما برای تست قرار گرفته بود از این حیث عالی بود. با وجود اینکه صفحه نمایش در این ماشین کمی براق در نظر گرفته شده است، اما سیستم ناوبری آن همچنان مانند دیگر مدل های فولکس واگن است.

گران ترین مدل اطلس با تمامی اپشن ها قیمتی معادل 49415 دلار دارد که در آن صندلی های چرمی، سیستم صوتی فندر، چراغ های LEd و گیج دیجیتالی سرعت مانند چیزی که در کاکبیت مجازی آئودی می بینیم نیز کار شده و همه این موارد به شما ثابت می کند این ماشین، واقعا ارزش پرداخت این رقم را دارد. تمامی مدل های اطلس، از چراغ های جلوی LED استفاده می کنند. پکیجی برای هدایت نیمه خودکار این ماشین نیز در آن قرار گرفته که از سیستم های اکتیو کروز و قابلیت stop and go نیز بهره می برد.

تنها مشکل اطلس این بود که هیچ آپشن ویژه ای برای خریدار نداشت. مثلا مزدا CX-9 کیفیت مواد به کار رفته در طراحی داخلی و خارجی ماشین را تصمین کرده یا هیوندای سانتافه با قرار دادن 100 هزار مایل گارانتی خیال خریدار را راحت کرده و یا فورد اکسپلورر، ویژگی اکوبوست(مصرف بهینه) را به صورت اشناتیون در اختیار خریداران قرار می دهد و دیدن تمامی این امکانات در تعجب هستیم که فولکس واگن چطور می خواهد توجه خریداران را بدون هیچ یک از این آپشن های تشویقی به خود جلب کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو