فونیکسریمکسبهتام

رونق پارکینگ های درون محله ای؛

زنجان؛ شهر بدون پارکینگ

عصر خودرو- نبود پارکینگ همواره به عنوان یک چالش مهم شهری در زنجان مطرح بوده و تحقق نیافتن احداث پارکینگ طی چندین سال اخیر با وجود وعده ها، باعث تبدیل خیابان ها به پارکینگ شده است.

زنجان؛ شهر بدون پارکینگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  نبود پارکینگ همواره به عنوان یک چالش مهم شهری در زنجان مطرح بوده و تحقق نیافتن احداث پارکینگ طی چندین سال اخیر با وجود وعده های داده شده باعث تبدیل شدن حاشیه خیابان ها به پارکینگ و ایجاد پارکینگ های دون محله ای شده است.

    حجم بالای تردد خودروها در سطح خیابان های شهر زنجان و همچنین وجود مراکز خرید در هسته مرکزی شهر زنجان از یک سو و نبود فرهنگ رانندگی مناسب موجب شده است در بسیاری از روزهای سال بخصوص در روزهای خاص که مراجعه مردم به بازار و مراکز خرید زیاد می شود، خیابان های مرکزی شهر زنجان قفل شود.

    خیابان سعدی جنوبی تا سعدی شمالی و همین‌طور خیابان امام خمینی(ره) از خیابان‌های پرتردد و بیشتر اوقات روز پرترافیک هستند. اصرار برخی زنجانی ها به استفاده از خودروی شخصی در زمان اوج ترافیک و تردد خودروهای تک سرنشین و پارک های غیرمتعارف خودرها باعث شده است که با وجود تذکرات پلیس و اعمال قانون، ترافیک ها در سطح شهر زنجان تشدید شود.

    متاسفانه نبود پارکینک در هسته مرکزی شهر زنجان مشکل مهمی است که باید با همکاری مردم و احداث پارکینگ رفع شود
    باید بر این امر اذعان داشت که ترد خودروهای شخصی در خیابانها و به خصوص در مراکز شهر و نبود پار کینگ در شهر زنجان باعث ایجاد مشکلات بسیاری می شود.

    متاسفانه نبود پارکینک در هسته مرکزی شهر زنجان مشکل مهمی است که باید با همکاری مردم و احداث پارکینگ رفع شود و در این امر مردم بسیار نقش دارند که می توانند با استفاده از خودروهای عمومی به کاهش گره ترافیکی شهر زنجان کمک کنند.

    پارک های دوبله و نبود پار کینگ علاوه بر اینکه باعث بی نظمی می شود و خودروها در پارکینگ های درون محله پارک می شوند که پارکینگ ها به دلیل داشتن پائین ترین ضریب امنیتی مشکلاتی را در پی دارند.

    رئیس پلیس  راهنمایی و رانندگی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نبود پارکینگ باعث ایجاد پارک دوبل در سطح خیابان های شهر زنجان بخصوص در هسته مرکزی شهر می شود و ترافیک شدید در سطح شهر زنجان اختلال در تردد ایجاد می کند.

    سرهنگ رمضان آفریدون افزود: بیش از 270 هزار دستگاه خودرو پلاک زنجان در سطح شهر زنجان تردد می کنند و در استان زنجان تعداد خودروها با توجه به نسبت جمعیت استان زنجان زیاد است.

    وی تاکید کرد: در استان زنجان به ازاء هر خانواده بیش از سه تا چهار دستگاه خودرو وجود دارد که تردد این تعداد خودرو در شهر باعث ایجاد ترافیک شدید می‌شود و شهروندان زنجانی برای خرید بسیار جزئی هم خودرو خود را در مرکز شهر پارک می‌کنند که این خود یک معضل جدی برای ترافیک شهر زنجان است.

    شهروندان زنجانی برای خریدهای جزئی هم خودرو خود را در مرکز شهر پارک می‌کنند و کمتر از وسایط نقلیه عمومی استفاده می کنند در حالی که بهره گیری از وسایط نقلیه عمومی در کاهش ترافیک شهری شهر زنجان بسیار مؤثر است
    آفریدون افزود: شهروندان زنجانی برای خریدهای جزئی هم خودرو خود را در مرکز شهر پارک می‌کنند و کمتر از وسایط نقلیه عمومی استفاده می کنند در حالی که بهره گیری از وسایط نقلیه عمومی در کاهش ترافیک شهری شهر زنجان بسیار مؤثر است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان یاد آورشد: زنجان به چند پارکینگ در مناطق پرتردد و هسته مرکزی شهر زنجان احتیاج دارد و ورود بخش خصوصی و احداث پارکینگ بسیار ضروری است.

    وی پارک دوبله توسط رانندگان را هم در هسته مرکزی شهر زنجان در ایجاد ترافیک بسیار مؤثر دانست.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان عنوان کرد: زنجان پارکینگ مناسبی  ندارد که در این میان مکاتباتی با شهرداری و استانداری انجام‌شده  و خودرو گردی در محدوده سعدی شمالی و جنوبی در سطح شهر زنجان به یک فرهنگ تبدیل‌شده و این خود عامل مهم تشدیدکننده ترافیک است.

    استاندار زنجان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه  باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در زنجان تقویت شود، گفت:تحقق این امر باعث کاهش گره ترافیکی در هسته مرکزی شهر زنجان می شود.

    اسدالله درویش امیری به اجرای طرح پارکینگ طبقاتی سبزه میدان و دلجویی اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرحها 3 هزار و 500 محل پارک خودرو در مرکز شهرزنجان احداث وگره ترافیکی در شهر زنجان کم می‌شود.

    استاندار زنجان تصریح کرد: پارکینگ دلجویی که توسط اداره کل راه و شهرسازی به مشارکت گذاشته شده طی سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

    شهردار زنجان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه احداث پارکینگ های طبقاتی نیازمند جذب سرمایه گذار است یادآور شد:یکی از اقدامات مهم شهرداری احداث پارکینگ طبقاتی است.

    حبیب ملایی یگانه از احداث یک باب پارکینگ طبقاتی همراه مجتمع تجاری در زمینی واقع در خیابان سعدی که از 12 سال قبل حفاری شده است خبر داد و گفت: در برنامه شهرداری است که هزینه آن از منابع داخلی شهرداری تامین خواهد شد.

    در این میان البته نبود فرهنگ رانندگی و همچنین اصرار بر استفاده از خودروی شخصی عامل مهمی در افزایش ترافیک در سطح شهر زنجان شده به گونه ای که تردد خودروهای شخصی تک سرنشین و یا با دو سرنشین در هسته مرکزی شهر و یا پارک خودروهای به صورت دوبل و غیرمتعارف باعث شده تردد خودروهای عمومی در سطح شهر زنجان با مشکل روبه رو شود و در بسیاری مواقع ترافیک شدید و قفل شدن ترددها را در سطح خیابانها در پی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو