فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

وزارت راه نقاط حادثه‌خیز جاده ها را رفع کند

عصر خودرو- نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز در سطح جاده های کشور تاکید کرد.

وزارت راه نقاط حادثه‌خیز جاده ها را رفع کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر  ، علی رستمیان با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های امدادی در ایام نوروز امیدوارکننده بود، اظهار داشت: حضور نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس و ... در جاده‌های کشور در ایام نوروز بسیار پررنگ بوده و این حضور پررنگ و عملکرد رضایت بخش کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی را به همراه داشته است. 

    وی، با تاکید بر اینکه به صورت جدی نیاز است اعتبار لازم به منظور فرهنگ سازی برای ارتقای سطح فرهنگ رانندگان در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد، افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید به فرهنگ تبدیل شود زیرا نقش خطاهای انسانی در سوانح رانندگی بسیار پررنگ بوده و در این صورت می توان به کاهش جرائم رانندگی امیدوار بود.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اصحاب رسانه، مطبوعات و صداوسیما باید نهایت اهتمام خود را در راستای ارتقای سطح فرهنگ رانندگان داشته باشند، تصریح کرد: فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه های جمعی می تواند به کاهش فوتی ها و معلولیت های ناشی از سوانح رانندگی ختم شود.

    رستمیان در مورد مصوبه مجلس در رابطه با کاهش 31 درصدی سوانح رانندگی تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: در این مصوبه به حذف نقاط حادثه خیز، تعریض جاده ها و چهاربانده کردن جاده ها نیز تاکید شده است که وزارت راه و شهرسازی باید برای تحقق این موارد گام جدی بردارد؛ به صورت جدی نیاز است تمامی دستگاه های ذی ربط برای عملیاتی کردن این مصوبه همکاری لازم را با هم داشته باشند زیرا سالانه تعداد زیادی از هموطنان جان خود را در جاده های کشور به دلیل عوامل مختلف از دست می دهند.

    وی با تاکید بر تقویت اورژانس هوایی کشور، ادامه داد: اورژانس هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و برای نجات جان مصدومان جاده ای بهتر است تقویت شود؛ البته عوامل اورژانس نیز باید همیشه در حال آماده باش بوده تا در زمان طلایی بتوانند به آسیب دیدگان به نحو احسن خدمات رسانی کنند.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین عامل تاثیرگذار در کاهش سوانح رانندگی است، افزود: اگر قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود به طور قطع تصادفات کاهش می یابد؛ البته تا زمانی که این موضوع به فرهنگ تبدیل نشود نمی توان توفیقی در رابطه با کاهش تصادفات رانندگی به دست آورد.

    رستمیان با تاکید بر لزوم استانداردسازی جاده ها و خودروها، تصریح کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی ضروری است به ایمن سازی ومسائل فنی جاده ها و خودروها نیز توجه داشت؛ البته درحال حاضر شاهد اقدامات مناسبی از سوی نیروی انتظامی و خودروسازان در راستای استانداردسازی خودروها هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو