فونیکسریمکسبهتام

کاهش سه درصدی تصادف ها در استان قم طی نوروز ۹۶

عصر خودرو- سرپرست پلیس راه استان قم گفت: بر اساس آمار به طور میانگین تعداد تصادف های فوتی، جرحی و خسارتی نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته در شهر قم و محورهای مواصلاتی این استان سه درصد کاهش یافته است.

کاهش سه درصدی تصادف ها در استان قم طی نوروز ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ احمد پوربافرانی افزود: تصادف های جرحی نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش و در مقابل تصادف های خسارتی 12 درصد کاهش یافته است.
    وی بدون اشاره به تعداد تصادف ها، اضافه کرد: تصادف های منجربه فوت نیز در این مدت بدون تغییر بوده است و تعداد کشته شده های تصادف ها در نوروز امسال و سال گذشته هشت تن بوده است.
    بر اساس اعلام اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قم، از 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز چهاردهم فروردین ماه جاری، 2 میلیون و 812 هزار و 181دستگاه خودرو وارد شهر قم و سه میلیون و 94 هزار و 674 دستگاه خودرو نیز وارد استان قم شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.
    در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
    استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
    به گفته وی، بیشترین علت تصادف ها در استان قم عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی بوده است.
    وی ادامه داد: تعداد وسایل نقلیه اعمال قانون شده نیز در ایام نوروز امسال 6 درصد کاهش یافته است که نشان از قانون مند شدن رانندگان و همچنین حضور پررنگ پلیس راهور در سطح شهر و محورهای مواصلاتی دارد.
    به گفته پوربافرانی، سال گذشته 12 هزار تن در استان قم موفق به اخذ گواهینامه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شده اند.
    وی بیان کرد: سال گذشته نقل و انتقال 45 هزار دستگاه خودرو و چهار هزار دستگاه موتورسیکلت در مراکز تعویض پلاک قم صورت گرفت که نسبت به سال 94، 11 درصد افزایش داشته است.
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم افزود: در همین مدت 280 هزار موتورسیکلت نیز در کارخانه های موتورسازی قم پلاک گذاری شده است.
    100 هزار دستگاه خودرو و 310 هزار دستگاه موتورسیکلت در قم آمد و شد می کند.
    بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی 115 قم، در نوروز سال گذشته یک هزار و 472 تن در حوادث رانندگی داخل شهر و جاده های قم مجروح شدند که این آمار در نوروز امسال یک هزار و 460 مصدوم بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط