فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

تولید خودروهای فاقد استاندارد از سال ۹۷ متوقف می شود

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان از تولید خودروهای فاقد استانداردهای پیش بینی شده از سال ۹۷ جلوگیری می کند.

تولید خودروهای فاقد استاندارد از سال ۹۷ متوقف می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، نیره پیروزبخت روز شنبه در حاشیه شورای اداری استان همدان بیان کرد: سازمان استاندارد برای استفاده کردن از استانداردهای جدید در تولید خودرو برنامه ارائه کرده است.
    وی تصریح کرد: چنانچه خودروسازان به 83 مولفه پیش بینی شده توسط استاندارد توجه نکرده و این مولفه ها را پاس نکنند، از تولید خودرو آنان جلوگیری می شود.

    ** بخشش جریمه یک میلیون و 200 هزار یورویی
    رئیس سازمان ملی استاندار ایران گفت: برای عضویت در مجمع جهانی اوزان و مقیاس ها باید تمامی اوزان و مقایس ها موجود در کشور از جمله متر، جرم و کیلوگرم کالیبره شود تا بتوان داد و ستد بین المللی انجام داد.
    پیروز بخت با ذکر اینکه از چهار دهه پیش ایران عضو این مجمع نبود اضافه کرد: تلاش های زیادی برای عضویت صورت گرفت که در نهایت این سد پس از برجام شکسته شد.
    وی یادآوری کرد: پیش از این ما مجبور بودیم در مواردی از اوزان سایر کشورها از جمله ترکیه استفاده کنیم که این زیبنده ایران با این میزان پیشرفت در فناوری نبود.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: برای عضویت در این مجمع جریمه یک میلیون و 200 هزار یورویی پیش بینی کرده بودند که با مذاکرات صورت گرفته این جریمه بخشیده شد.
    وی با ذکر اینکه این مجمع دارای 100 عضو از کشورهای پیشرفته است بیان کرد: یکی از زیرساخت های اصلی فناوری بالا، کالیبره بودن مقیاس ها است.

    ** 103 هزار درخواست بازرسی آسانسور
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تا زمان ارائه نشدن تائیده استاندارد، شهرداری ها به مالکان واحدهای مسکونی پایان کار ساختمان ارائه نمی کردند.
    پیروزبخت اضافه کرد: افراد پس از دریافت پایان کار ساختمان دیگر برای بازرسی دوره ای آسانسورها اقدامی نمی کردند.
    وی افزود: کارشناسان سازمان استاندارد در ابتدا به صورت پایلوت بررسی وضعیت آسانسور ساختمان های دولتی و عمومی را شروع کرد و به نهادهایی که دارای مشکل بودند برای رفع ایرادات تذکر دادند.
    وی اظهار کرد: هم اینک 103 هزار مورد درخواست برای بازرسی آسانسور وجود دارد که نشان از توجه مردم به اهمیت بازرسی آسانسور و حفظ جان است.

    ** جلوی فعالیت تله کابین های غیراستاندارد گرفته شد
    رئیس سازمان ملی استاندار ایران در ارتباط با استاندارد سازی شهربازی ها نیز بیان کرد: این سازمان جلوی بسیاری از شهربازی های داری مشکل فنی و غیر منطبق با استاندارد را گرفت چون شاهد حوادث ناگوار بودیم.
    وی افزود: در این راستا چندین دستگاه تلکابین نیز بسته شد و تا زمان رفع کامل نواقص، اجازه فعالیت مجدد ندادیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو