فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

حفظ کارت سوخت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه حفظ کارت سوخت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: موضوع دو نرخی شدن یا تک نرخی ماندن قیمت بنزین، موضوعی کاملا مستقل از باقی ماندن کارت سوخت است.

حفظ کارت سوخت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، حمیدرضا فولادگر در خصوص طرح حفظ کارت سوخت گفت: براساس تجربه اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت، سامانه هوشمند سوخت توانست نظام توزیع سوخت و مدیریت مصرف را منضبط کند.

    وی با اشاره به آمارها و مستنداتی که از سابقه این سامانه وجود دارد، بیان کرد: محور اصلی بحث نمایندگان موافق حفظ کارت سوخت، ضرورت مدیریت نظام توزیع سوخت در اقصی نقاط کشور و جلوگیری از فسادها‌ی احتمالی، هدر رفت و اتلاف سوخت و قاچاق آن است.

    نماینده مردم اصفهان شبهات مطرح شده از سوی مخالفان حفظ کارت سوخت را یکی بحث دو نرخی شدن قیمت بنزین و دیگری مشقت بار بودن استفاده از کارت سوخت برای مردم عنوان کرد و گفت: هیچ الزامی وجود ندارد که وقتی کارت سوخت باشد بنزین به صورت دو نرخی عرضه شود؛ چراکه موضوع دو نرخی شدن یا تک نرخی ماندن قیمت بنزین، موضوعی کاملا مستقل از باقی ماندن کارت سوخت است

    وی ادامه داد: همچنین برخی موضوعات دیگر نظیر چگونگی تخصیص یارانه به سوخت، نحوه عرضه قیمت بنزین، چگونگی توزیع سوخت در مناطق مرزی و غیر مرزی هیچ ارتباطی با حفظ کارت سوخت ندارند و باید در چارچوبی مستقل در مورد آنها گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شود.

    فولادگر خاطر نشان کرد: به هر حال سامانه‌ای موفق در کشور موجود است که برای راه‌اندازی و حفظ آن هزینه‌هایی شده که می‌توان آن را را  با صرف هزینه‌ای‌ حداقلی به‌ روز و بهینه کرد و از این طریق اشکالات سامانه را نیز مرتفع کرد.

    این نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه کشورمان سرشار از منابع نفتی است اما به هیچ وجه بی‌انضباطی در مورد مصرف سوخت و توزیع آن قابل قبول نیست به همین دلیل با ارتقا و اصلاح برخی اشکالات سامانه هوشمند سوخت می‌توان ابزاری مدیریتی در نظام توزیع سوخت را در اختیار دولت قرار داد.

    فولادگر در پایان  با بیان اینکه حفظ کارت سوخت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس با دقت و توجه بیشتر به آثار و فوائد این سامانه به کلیات طرح حفظ کارت سوخت رای دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو