فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

طرح بیمه فرسودگی خودروها اجرا می شود

عصر خودرو- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: ۲ ماده از لایحه هوای پاک در زمینه بیمه فرسودگی خودرو و توسعه حمل‌ و نقل عمومی تصویب ‌شده است و بزودی دیگر مفاد این لایحه مصوب می‌ شود.

طرح بیمه فرسودگی خودروها اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه بعد از نشست شورای اداری لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب 2 ماده مهم هشت و 9 لایحه هوای پاک افزود: براساس ماده هشت این لایحه خودروهایی که به سن فرسودگی برسند باید از رده خارج شوند و دارنده خودروها باید از ابتدا بیمه جدیدی با نام بیمه فرسودگی خودرو را پرداخت کند که در صورت اجرایی شدن این ماده از ابتدا سهمی برای بیمه فرسودگی خودرو گذاشته می ‌شود و هنگامی ‌که خودرو به سن فرسودگی برسد وجه تعویض آن تامین می‌شود.
    وی اظهار کرد: از رده خارج شدن خودروهای فرسوده علاوه بر منافع زیست ‌محیطی منافع اقتصادی نیز به دلیل ایجاد اشتغال جدید در صنعت بازیافت خودرو که فرآیندی مهم است، دارد.
    وی ادامه داد: ماده دیگر در ارتباط با حمل ‌و نقل عمومی در شهر و سایر اقداماتی بود که باید شهرداری ‌ها برای توسعه آن و حمایت از طرح ‌هایی همچون اتوبوس و مترو انجام دهند تا در شهرها نیز شاهد توسعه حمل‌ و نقل عمومی باشیم.
    به گفته وی مفاد بسیاری از لایحه هوای پاک باقی ‌مانده و امید است ظرف هفته آینده این لایحه به تصویب کامل برسد و قانونی جامع و روزآمد برای هوای پاک اجرا شود.
    ابتکار با مهم خواندن نقش تالاب‌ ها در عرصه زیست ‌محیطی وضعیت تالاب‌ های استان لرستان را براساس گزارش‌ های ارائه‌ شده مطلوب توصیف و بیان کرد: مهم ‌ترین موضوع برای تالاب‌ ها در مرحله نخست تکمیل مطالعات است و باید برای همه تالاب ‌های کشور مطالعات مربوط به مدیریت زیست ‌محیطی تالا ب‌ها با مشارکت جوامع محلی تکمیل و برنامه مدیریت تالاب‌ ها اجرا شود.
    وی اضافه کرد: این مهم در استان لرستان نیز پس از تنظیم در شورای مدیریت برنامه‌ ریزی استان با مشارکت بخش‌ های مهم اجرا خواهد شد.
    رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست امکان ایجاد بخش‌ های گردشگری در روستاهای اطراف تالاب‌ ها و اجرای طرح‌ های طبیعت ‌گردی توسط روستائیان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.
    ابتکار روز چهارشنبه سفر 2 روزه خود به استان لرستان را آغاز کرد.
    وی در بدو ورود مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان لرستان قرار گرفت و از مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پس از آن به دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان رفت و سپس در نشست شورای اداری لرستان شرکت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو