فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان محیط زیست

امیدوار بودیم مجلس به عمر دو سال معاینه فنی خودروها رأی دهد

عصر خودرو- رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب طرح کاهش عمر معاینه فنی خودروها در مجلس، گفت: امیدوار بودیم مجلس به عمر دو سال معاینه فنی خودروها رأی دهد.

امیدوار بودیم مجلس به عمر دو سال معاینه فنی خودروها رأی دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره کاهش عمر معاینه فنی و تصویب مجلس در این زمینه، اظهار کرد: نظر ما دو سال بود که مجلس چهار سال تصویب کرد. مسأله معاینه فنی بسیار مهم است. در این دوره کارهای بسیار خوبی برای افزایش توان معاینه فنی در کشور انجام شده و ما الان 441 مرکز معاینه فنی در سراسر کشور داریم که با سامانه یکپارچه سازی فنی و کار خوب وزارت کشور و همکاری ناجا این مسأله اجرایی شده است.

    وی اضافه کرد: ما انتظار داشتیم مجلس با همان دو سال یعنی پیشنهاد دولت موافقت می‌کرد که دیروز بحث بسیار زیادی شد ولی مجلس محترم نظرش همان چهار سال بود اما بسیار مهم است که لایحه هوای پاک در مجلس مراحل نهایی‌اش طی می‌شود. امروز هم ماده هشت که مربوط به خودروهای فرسوده بود تصویب شد که ماده بسیار مهمی است و کمک می‌کند خودروها بر اساس سنی که دارند و افزایش سنشان از طریق همکاری با بیمه‌گذار، بیمه این موضوع را پیش‌بینی کند تا خودرویی که فرسوده می‌شود با تسهیلات و کمک بیمه از رده خارج شود و باری را برای شهرهای ما از نظر آلایندگی نداشته باشد.

    رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: از طرفی مسأله ایمنی خودرو هم در معاینه فنی و هم در فرسودگی بسیار مهم است که به امن شدن خودروها و راه‌های ما هم منجر می‌شود و می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد.

    ابتکار درباره مقابله با ریزگردها یادآور شد: ستاد ملی مبارزه با گردوغبار کماکان فعال است و کار خود را ادامه می‌دهد. برنامه ملی مقابله با گردوغبار امسال با 100 میلیون دلار که از محل صندوق ذخیره ارزی تأمین می‌شود برنامه ویژه خود را به خصوص برای استان‌هایی مثل خوزستان خواهد داشت و مطالعاتی که انجام شده اجرایی خواهد شد.

    وی اضافه کرد: این مطالعات نشان می‌دهد ما باید در چند زمینه عمل کنیم. یکی مقابله با کانون‌ها است که باید از طریق پخش سیلاب‌ها، احیای تالاب‌ها، کاشت نهال و تثبیت نهال صورت گیرد که این روش‌ها در دست اجرا است و خوشبختانه دستاوردهای خوبی در بحث احیای تالاب‌ها مخصوصاً در استان خوزستان داشته‌ایم. مثلاً وضع تالاب هورالعظیم بسیار بهتر است و می‌توانیم بگوییم که تالاب تقریباً احیا شده و تالاب شادگان هم به همین صورت است که وضعیت بسیار خوبی دارد. یعنی کانون گردوغبار در داخل حذف شده است.

    ابتکار همچنین گفت: از طرفی در استان‌های دیگر به همین ترتیب این برنامه‌های برایشان پیش‌بینی،‌ کانون‌ها شناسایی و اقدام‌ها مشخص شده است. بعضی استان‌ها شروع کرده‌اند. علاوه بر این در سال 96 اجلاس سازمان ملل را خواهیم داشت که اولین اجلاس سازمان ملل در خصوص گردوغبار برگزار می‌شود که بسیار مهم است. ما سازمان ملل را وارد مسأله گردوغبار کرده‌ایم که اهمیت بسیار زیادی برای جلب مشارکت کشورهای منطقه دارد. در سال 96 ضمن اینکه ادامه مذاکرات با عراق و عملیات اجرایی در عراق را با همکاری خود دولت عراق خواهیم داشت تا این عملیات را در همین هفته‌ها و ماه‌های آغازین سال 96 خواهیم داشت.

    رئیس سازمان محیط زیست در پایان بیان کرد: یک بحث مهمی که وجود دارد مسأله پیش‌بینی وضعیت گردوغبار است تا مردم بتوانند از قبل آمادگی لازم را داشته باشند و این مواجهه را به حداقل می‌رساند. عمده این موضوع به هواشناسی بازمی‌گردد که خوشبختانه هم تجهیزات و دستگاه‌های جدید و هم امکان مدل‌سازی و پیش‌بینی را فراهم می‌کنند. ما برای افزایش تعداد دستگاه‌های پایش و کنترل آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام می دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو