فونیکسریمکسبهتام

ثبت تردد بیش از هفت میلیون خودرو در جاده های زنجان

عصر خودرو- رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی ۲۰ روز گذشته تردد هفت میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۴ خودروی سبک و سنگین توسط ۵۸ دستگاه تردد شمار برخط در جاده های این استان به ثبت رسید.

ثبت تردد بیش از هفت میلیون خودرو در جاده های زنجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد امینی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از دستگاه های تردد شمار بر خط در جاده های استان زنجان از 25 اسفند سال گذشته تا شامگاه دوشنبه تردد هفت میلیون 446 هزار و 84 خودرو در جاده های استان زنجان ثبت شد که 87 درصد ترددها توسط خودروهای سبک 13 و درصد نیز خودروهای سنگین بوده است.
    وی اظهارکرد: از این میزان تردد خودروهای سبک و سنگین 16 درصد فاصله طولی غیرمجاز، پنج درصد سرعت غیرمجاز و یک درصد نیز سبقت غیرمجاز داشتند.
    رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی 24 ساعته گذشته نیز 394 هزار و 920 خودروی سبک و سنگین در جاده های استان تردد داشته اند.
    امینی یادآورشد: از این تعداد ترددهای ثبت شده 23 درصد فاصله طولی غیرمجاز، پنج درصد سرعت و یک درصد نیز سرعت غیرمجاز داشته اند.
    وی اظهارکرد: 37 دستگاه نظارت تصویری و 588 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
    رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: دستگاه های نظارت تصویری نصب شده در مسیرهای ارتباطی این استان در راستای کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای است که به محض وقوع حادثه ای بلافاصله به نیروهای امداد و نجات جاده ای به منظور حضور در صحنه تصادف اطلاع رسانی می شود.
    امینی خاطرنشان کرد: هم اکنون مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
    وی ادامه داد: مزیت سامانه های ثبت تخلف های عبور و مرور امکان تشخیص سرعت متوسط علاوه برسرعت لحظه ای است به طوری که اگر راننده ای جلوی دوربین سرعت خودرو را کم و مسیر بین دوربین ها را با سرعت غیرمجاز طی کند، این سامانه ها قادر هستند سرعت متوسط متخلف را بین 2 دوربین محاسبه و متخلف را تشخیص دهند.
    رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این قابلیت به صورت دستی و بدون استفاده از سیستم های حمل ونقل هوشمند امکان پذیر نیست.
    اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو