فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کشور

عصر خودرو- رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور: ۴۶ هزار و ۵۹۵ تاکسی نو سال ۹۵ در کشور تحویل شد.

اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود طبیبی رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دولت تدبیر و امید گفت: تا سی ام اسفند 95، تعداد 46 هزار و 595 تاکسی با تسهیلات 16 درصدی نوسازی شد.

    وی افزود: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی سال گذشته با همت دولت تدبیر و امید و به کمک شرکت ایران خودرو آغاز شد و 2 خودروی سمند و پژو 405 مشمول این طرح بودند که پیش بینی می شد که 45 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 95 به متقاضیان تحویل داده شود که بیشتر از انتظار و به تعداد 46 هزار و 595 تاکسی به متقاضیان تحویل داده شد.

    طیبی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار امکان انتخاب خودرو به رانندگان داد و در ثبت نام اولیه 85 درصد متقاضیان پژو 405 درخواست کردند و 15 درصد از آن ها درخواست سمند داشتند.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی با بیان اینکه سیاست دولت برای کنترل آلودگی هوا جلوگیری از تردد تاکسی فرسوده است، اظهار داشت: رانندگان مشمول پنج میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات برای گواهی اسقاط و لاشه خودرو هستند و همچنین از محل منابع داخلی شهرداری و دهداری کشور 3 میلیون تومان وام اضافه نیز ارایه شد.

    وی افزود: به رانندگان تاکسی تسهیلات 16 درصدی ارایه می شود که باید به مدت چهار سال آن را بازپرداخت کنند، این وام 20 میلیون تومان است و معادل ماهیانه 570 هزار تومان قسط است و تسهیل پرداخت این میزان قسط یکی از وظیفه های این اتحادیه است که می توان آن را با حرفه ای‌گری در زمینه تاکسیرانی میسر کرد.

    طیبی افزود: در مجموع 320 هزار تاکسی در کشور وجود دارد، اما اتحادیه تاکسی رانی در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت فعال است که 89 شهر را شامل می شود و 260 هزار تاکسی زیر نظر اتحادیه تاکسیرانی قرار دارد.

    وی با بیان اینکه 35 درصد ناوگان تاکسی رانی کشور فرسوده است و اولین گام دولت و اتحادیه تاکسیرانی نوسازی ناوگان و سپس ارتقا و بهبود خدمات تاکسی رانی است، تصریح کرد: بیش از 400 هزار راننده اصلی و راننده کمکی در کشور فعالیت می کنند با پروانه تاکسی‌رانی مشغول فعالیت هستند.

    طبیبی با اشاره به طرح های جدید برای ارتقا خدمت رسانی بهتر به مسافران، افزود: طرح سپاس که مخفف سامانه پیشرفته اطلاعات سفر است یکی از طرح های موفقی است که سال گذشته آغاز به کار کرده است.


    وی افزود: شهروندان سمنانی در آینده نزدیک و با آموزش رانندگان، از برنامه های سه گانه که در آینده بیشتر نیز خواهد شد می توانند از تاکسی آنلاین استفاده کنند.

    طبیبی، با اشاره به فعالیت 2 برنامه اسنپ(SNAPP) و تپ 30 (TAP30) در تهران افزود: از نظر اتحادیه تاکسی رانی این برنامه ها مجاز به فعالیت نیستند، زیرا این برنامه ها مسوولیت را نمی پذیرند و برای آن ها جا به جایی تعریف نشده است و آن ها فقط خود را واسطه ای بین مسافر و راننده است. طبیبی با تاکید بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در تاکسیرانی ها، گفت: در حال حاضر در منابع عمومی کشور کمبود وجود دارد و باید پذیرفت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یک امر ضروری است.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور اظهار داشت: در شهر سمنان 600 تاکسی فرسوده وجود دارد که 30 درصد آن ها در طرح نوسازی شرکت کرده اند که تاکنون 150 تا 160خودرو تحویل داده است و به نسبت ناوگان شهر سمنان فرسوده است که امید است این وضعیت بهتر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو