فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار لوازم و ادوات رفاهی خودرو + فهرست قیمت

عیدانه بازار به خودروی شما

عصر خودرو- در این نوشته قصد داریم تا بازار انواع لوازم و ادوات رفاهی مختص خودرو را بررسی کنیم؛ بازاری که لوازم و آپشن‌های موجود در آن می‌تواند تا حدی آپشن‌های نداشته خودروهای ما را جبران کند تا سفری دلپذیر در تعطیلات عیدانه به همراه خانواده خود به اقصی نقاط کشور داشته باشیم. سعی خواهیم داشت تا آپشن‌هایی را معرفی کنیم که باعث افزایش رفاه و آسایش راننده و همچنین مسافران آن شده و تا حدی دل‌نگرانی‌های راننده را هم در طول سفر جبران کند.

عیدانه بازار به خودروی شما
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عیدانه‌هایی را انتخاب کردیم که در بازار قطعات لوکس و آپشن‌های مختص خودرو انتظار شما مشتریان عزیز را می‌کشند تا در سفرهای خانوادگی همراه شما باشند. درضمن در انتهای هر بخش نیز برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان از این بازار فهرستی مبسوط از آخرین قیمت‌های این بازار در نظر خواهیم گرفت، با ما همراه باشید.

    مانیتورهای پشت صندلی
    یکی از مشکلاتی که همواره برای سرنشینان عقب هر خودرویی در سفرهای طولانی وجود دارد، ندیدن مانیتور مرکزی خودرو و عدم اطلاع از وضعیت سیستم مدیاپلیر و یا فایل‌های تصویری است که برای دیدن آن باید قسمت وسط صندلی عقب را انتخاب کنند که ناراحت‌ترین قسمت نشیمنگاه عقب خودرو است. مانیتورهای پشت سری این امکان را فراهم می‌کنند که سرنشینان عقب خودرو به راحتی همان چیزی را که در DVD پلیر جلو نمایش داده می‌شود را مشاهده کنند. سرنشینان عقب علاوه بر اینکه می‌توانند همان چیزی که در مانیتور جلو نمایش داده می‌شود را مشاهده کنند، می‌توانند رسانه‌های صوتی و تصویری مورد دلخواه خود را که درمانیتور جلو نمایش داده نمی‌شود را نیز نظاره کنند. برای مثال اگر روی مانیتور جلو شبکه‌های تلویزیونی در حال نمایش باشد، سرنشینان عقب علاوه بر تلویزیون می‌توانند CD ،‌DVD ،‌SD موجود در سیستم یا فلش متصل به USB را مشاهده کنند.
    همچنین اگر کودکی ناآرام هم در خودرو دارید، این آپشن رفاهی می‌تواند به عنوان یک سرگرمی ایده‌آل برای فرزند شما محسوب شود، خصوصا اگر از نمونه‌های گران‌قیمت‌تر و دارای سیستم عامل باشد می‌توان حتی به این مانیتورها دسته بازی نیز نصب کرد تا فرزند شما با هدست و در کمال آرامش به بازی‌های رایانه‌ای بپردازد.

    نظم‌دهنده درون خودرو یا MP
    اگر از جمله افرادی هستید که به نظم داخل خودرو اهمیت زیادی می‌دهید و دوست دارید تمامی وسایل اضافی و مورد نیاز به صورت کاملا مرتب در یک قسمت قرار بگیرد، خرید نظم‌دهنده‌های درون خودرو به شما توصیه می‌شود. نظم‌دهنده‌های خودرو به بهترین شکل می‌توانند تمام نیازهای شما نسبت به مرتب بودن خودرو را برطرف کنند که در سفرهای طولانی بیشترین کارایی خود را نشان می‌دهند. این نظم‌دهنده‌ها قادر هستند در مواقع لزوم برای سرنشینان عقب نقش میز مناسب برای صرف ناهار یا لپ تاپ را بازی کرده و یا نقشی به عنوان قفسه‌ای برای جا دادن لوازم ضروری بازی کنند. بهترین گزینه برای آویز رخت‌ها و حتی عینک و تلفن همراه شما هستند و کار با آنها به راحتی هر چه تمام‌تر است. این نظم‌دهنده‌های دوختنی به عنوان یک سبد برای نظم بخشیدن به وسایل درون صندوق شما هم می‌توانند ایفای نقش کنند ضمن آنکه برای جاگذاری لوازم کمک‌های اولیه نیز بسیار مناسب هستند. یکی از مهم‌ترین کارهای این نظم‌دهنده‌ها داشتن جای لیوان و همچنین کیف مخصوص زباله است که می‌توانید در صورت پر شدن به راحتی آن را خالی کنید. توصیه ما به شما این است که اگر خواهان خرید این نظم‌دهنده‌ها هستید حتما پکیج کامل آنها را خریداری کنید چراکه قیمت سِت کامل این لوازم بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های تکی خواهد بود.

    خنک‌کننده‌ها 
    با گذر از فصل زمستان و همچنین آغاز بهار و به طبع آن گرم‌تر شدن هوا، لازمه مسافرت‌های طولانی داشتن حداقل یک یخچال 5 تا 8 لیتری است. یخچال‌ها و کول‌باکس‌های خودرو در انواع متخلف در بازار موجود هستند که با توجه به کارایی و میزان حجم آنها در بازار قیمت می‌خورند. یخچال‌ها عمدتا قیمت بیشتری از کول‌باکس‌ها دارند و نیروی آنها نیز از برق خودرو تأمین می‌شود. کول‌باکس‌ها نیز می‌توانند انواع نوشیدنی‌ها را خنک کنند و همچنین قابلیت گرم کردن خوراکی‌ها را هم دارند. ضمن اینکه باید گفته شود قبل از خرید حتما باید توجه داشته باشید که این یخچال‌ها به هیچ عنوان کارایی یخچال‌های خانگی را نخواهند داشت، اما برای سرد نگه داشتن مواد فاسدشدنی و خصوصا انواع نوشیدنی‌ها بسیار مناسب به نظر می‌رسند. نکته حائز اهمیت دیگر در این بخش این است که این یخچال‌ها با برق شهری نیز سازگار هستند و شما می‌توانید در خارج از خودرو نیز از آنها استفاده کنید.

    مقابله با آفتاب
    در هنگام ظهر و حتی بعد از آن نیز نور خورشید در جاده‌ها و مکان‌های باز بسیار اذیت‌کننده است. این نور در اکثر مواقع باعث سوختن پوست دست راننده و یا سرنشینان می‌شود و از همه مهم‌تر دمای کابین را بسیار بالا می‌برد. تنها راهکار برای مقابله با این معضل استفاده از شیشه‌های دودی است که در اکثر مواقع با جریمه پلیس روبه‌رو خواهید شد اما اگر خواهان شیشه دودی نباشید می‌توانید از پرده عقب که به صورت دوتکه و کامل در بازار موجود هست استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای شیشه‌های کناری نیز محافظ‌هایی فنری استفاده کنید که با کمی زحمت به راحتی در قاب شیشه در‌ها قرار می‌گیرد و حرارت نور خورشید به کابین را بسیار کاهش می‌دهد. این محافظ‌ها حتی برای شیشه در‌های جلو نیز به شکلی طراحی شده‌اند که راننده  بتواند آینه بغل‌ها را نیز مشاهده کند و در عین حال تاثیر بسیار کمتری نسبت به برچسب‌های دودی در کاهش دید راننده داشته باشند.

    کاهش خستگی در مسافرت‌های طولانی
    یکی از معضلات مسافرت‌های طولانی حفظ کردن سرعت مجاز است که با گذر زمان راننده خسته شده و موجب تصادف و یا اتلاف وقت بسیاری جهت رفع خستگی می‌شود. اما با خرید کروزکنترل از بازار قطعات لوکس خودرو می‌توان تا حد بسیاری با این مشکل مقابله کرد. این وسیله از جمله آپشن‌هایی است که قیمت آن‌ قدری گران بوده و البته کارایی بسیاری هم دارد. برای خودروهای ایرانی که فاقد این آپشن هستند، نصب قطعه‌ای با عنوان کروز کنترل کاری بسیار جالب به شمار می‌آید. کروز کنترل‌های ایرانیزه شده به دو صورت در بازار موجود ‌هستند که نوع اول آنها روی لیور دنده قابل نصب است و دیگری مانند دکمه‌های روی فرمان روی غربیلک نصب می‌شوند. البته گفتنی است، مدل‌هایی که به صورت دسته الکترونیکی مجزا کنار فرمان نصب شده و از آن قسمت قابل تنظیم هستند که تعدادشان کمتر از دو مدل دیگر است هم در بازار یافت می‌شود. کروز کنترل تا چند سال قبل تنها روی تعداد خاصی از خودروهای خارجی یا تعداد محدودی از خودروهای ساخت داخل قابل نصب بود؛ اما امروزه با پیش پا گذاشتن شرکت‌های ایرانی با قاطعیت می‌توان گفت که روی اغلب خودروهای ساخت داخل و مخصوصا اعضای خانواده ایران‌خودرو این قطعه قابل نصب است.  پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید این قطعه برقی، به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرده و ضمن درخواست نصب توسط افراد مجرب، فاکتور خرید خود را هم دریافت کنید.

    مسیریاب‌های ماهواره‌ای
    ردیاب‌های خودرو با توجه به کیفیت ساخت آنها و البته امکاناتی که به مشتری ارائه می‌دهند، قیمت‌گذاری می‌شوند که می‌توانند در مسافرت‌های عیدانه و یافتن جاده‌های مختلف بسیار مورد استفاده قرار بگیرند. اندازه آنها، رزولوشن صفحه در کنار آنتن‌دهی و ... از جمله مهم‌ترین فاکتورهای تعیین قیمت GPS در ایران هستند. با این وسیله کوچک می‌توان به هر کجای کشورمان سفر کرد، بدون آنکه نیاز باشد برای یافتن آدرس مشخصی تقلا کنید. شما حتی می‌توانید در صورت لزوم مسیر خود را هم کاملا روی این وسیله ذخیره کنید.  GPS‌ها در ایران با قیمت‌هایی در حدود 100 هزار تا 2 میلیون تومان عرضه می‌شوند که گر چه قیمتی گزافی دارند اما کارایی فوق‌العاده آنها قیمت زیادشان را می‌پوشاند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم