فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

جاده کرج - چالوس را ثبت ملی می‌کنیم

عصر خودرو- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌ها جاده چالوس-کرج را ثبت ملی می‌کنیم.

جاده کرج - چالوس را ثبت ملی می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، عبدالناصر میرچی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان البرز وجود اماکن و مراکز گردشگری و تاریخی در این استان است.

    وی ادامه داد: در این راستا با معرفی این مراکز می‌توانیم در جذب گردشگران و مسافران اقدامات بسیار موثری را انجام دهیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه، این اداره کل در راستای توسعه گردشگری و ارتقای اهداف میراث فرهنگی اقدامات بسیار موثری را انجام داده است، تأکی کرد: در این راستا تهیه طرح جامع بوم‌گردی در البرز یکی از مهمترین اقداماتی است که در این استان انجام شده است.

    میرچی با اشاره به اینکه طرح بوم‌گردی در کشور برای اولین بار در استان البرز اجرایی شده است،‌ گفت: در این زمینه سه جلد کتاب با 800 صفحه حاصل شده است.

    وی وجود جاده کرج- چالوس، برج میدانک اثر ایلخانی و مغول، کاخ ناصری، تکیه سپهسالار، پیست بین‌ا‌لمللی دیزین و ... را از مهمترین مراکز گردشگری و تاریخی در این استان نام برد و بیان داشت: براین اساس در نظر داریم جاده کرج - چالوس را ثبت ملی کنیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز بیان داشت: البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری است که متأسفانه کمتر به این ظرفیت‌ها توجه می‌شود که لازم است اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه گردشگری و صنایع دستی در این استان انجام شود.

    میرچی در بخشی دیگر از سخنان خود به تنوع صنایع دستی البرز اشاره کرد و گفت: این استان در بخش صنایع دستی نیز حرف برای گفتن دارد که باید با توجه به رشته‌های مختلف صنایع دستی باید این مهم را با رشد و توسعه همراه کنیم.

    وی همچنین بر تقویت بخش گردشگری، طبیعی و تاریخی تأکید کرد و بیان داشت: توسعه تمامی این موارد نیازمند حمایت‌های مالی است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو