فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۲۵ اسفند ۹۵

در چند قدمی پایان اصلاح گروه خودرویی

عصر خودرو- امروز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه، در نیمه دوم معاملات بازار بر شدت عرضه‌های گروه خودرو و ساخت قطعات افزوده شد و نماگر خودرویی‌ها با عقبگردی به میزان ۱۳۵واحد، کانال ۱۷ هزار واحدی را ترک کرد و در مدار ۱۶ هزار و ۸۶۷ واحدی قرار گرفت.

در چند قدمی پایان اصلاح گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، در آخرین چهارشنبه سال 95 شاخص خودرویی ها به کمترین مقدار خود در طول سال جاری رسید، به این ترتیب در این روز سهامداران تعداد 113.5 میلیون سهام گروه خوردویی به ارزش معاملاتی 15 میلیارد تومان را در 8.7 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این میان خساپا با 44 میلیون معامله  به ارزش 5 میلیارد تومان ، بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه را به خود تخصیص داد.
    امروز خساپا تا نزدیکی 1,200 ریال بالا رفت ولی موفق به عبور از این مقاومت مستحکم نشد و در پایان تا سطح 1,167 ریال سقوط کرد.
    فروش حقوقی در خساپا قبال ملاحظه بود، در کل حقوقی خساپا 16 میلیون فروشنده و 6.6 میلیون  از سهم خریداری کرد.
    سرمایه گذاری صبا تامین از سهامداران عمده خساپا 219میلیون از این نماد فروخت در عوض هرکدام از شرکتهای ورنا ، پیشگامان ستاره تابان و تجارت الکترونیک خودرو تابان معادل 55 میلیون خریدار بودند.
    خودرو نیز معاملاتی منفی تجربه کرد و نهایتا در صفر منفی با قیمت پایانی 2,631 ریال به کار خود خاتمه داد، سهامداران عمده شامل نگار نصر 3 میلیون، سرمایه گذاری ملی 1 میلیون و پلیمر آرسام پلاست 2 میلیون امروز خریدار نماد خودرو بودند.
    نماد خفناور در حاشیه 4 درصد منفی و قیمت پایانی 2,407 ریال بیشترین افت را در گروه داشت، پس از آن نمادهای خاور، خاذین و خمحرکه با بیش از2 درصد کاهش قیمتی قرار داشتند.
    در طرف مقابل نمادهای خموتور،خاهن، ختوقا و خفنر سبزپوش ترینهای گروه بودند که نماد خاهن صف 1.4 میلیونی در قیمت 2,419 ریال در آستانه مثبت کامل و خفنر صف خرید 2میلیونی در قیمت 2,719 ریال داشت.
    دیروز بلوک ٦٤ درصدی لیزینگ غدیر از طرف شرکت تولید محور خودرو(خمحور) با قیمت پایه ١٩٤ تومان واگذار شد .
    از طرفی خاور واگذاری بلوک ٢٦ درصدی ولغدر به قیمت ٤۰٤ تومان را در برنامه دارد که در راستای پرداخت بدهی های خاور به ایران خودرو است.
    امروز خریدار بلوک 70 درصدی خفنر شرکت خصوصی به نام پارس معرفی شد، گفتنی است این بلوک به قیمت پایه 477 تومان از طرف ایران خودرو و به وکالت از خگستر فروخته شده است.
    در پایان ذکر این نکته ضروری است که به پایان موج نزولی شاخص گروه خودرو نزدیک شده ایم و در فرودین ماه خوردوییها به احتمال زیاد سهام مورد اقبال بازار خواهند بود چراکه با توجه به قیمت های فعلی، اکثریت سهام  گروه خودرو فاصله چندانی با کف های خود ندارند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو