فونیکسریمکسبهتام

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد دلاری چین در مدرن‌سازی صنایع

عصر خودرو- گامی بزرگ در تحول اقتصادی چین در راه است. پکن بر آن است تا سال ۲۰۲۵ در صنایع اصلی به خودکفایی برسد. این سرمایه‌گذاری کلان به نگرانی‌هایی در بسیاری از کشورها دامن زده است.

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد دلاری چین در مدرن‌سازی صنایع
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، چین مایل است رویکرد اقتصادی و صنعتی خود را تغییر دهد. مسیری که قرار است در یک بازه زمانی 8 ساله، در بسیاری از رشته‌های صنعتی، چین را به خودکفایی برساند. از تولید خودروهای برقی گرفته تا چیپ‌های کامپیوتری و هواپیما. برنامه‌ای بزرگ که می‌تواند مختصات رقابت جهانی در این عرصه‌ها را از اساس تغییر دهد.

    سیاست‌های حمایتی برای صنایع

    آنچه باعث نگرانی بسیاری از کشورهای صنعتی شده این است که چین با در پیش گرفتن یک سیاست حمایتی برای صنایع خود، زمینه‌های رقابت شرکت‌های خارجی با شرکت‌های چینی را از بین ببرد. سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های صنعتی غیر چینی نگران آنند که چین با قائل شدن امتیازاتی برای صنایع داخلی، عملا به سوی کاهش نقش شرکت‌های خارجی در چین پیش برود.

    چین در عین حال تصمیم دارد با اجرایی کردن این برنامه به "قهرمان صنعتی" جهان بدل شود. این برنامه نه تنها بهبود کیفیت محصولات ساخت این کشور را دنبال می‌کند، بلکه بر آن است راه چین را بیش از پیش در حوزه فن‌آوری پیشرفته هموار سازد.

    "ساخت چین، 2025"

    برنامه سرمایه‌گذاری 300 میلیارد دلاری چین در صنایع داخلی تحت عنوان „Made in China 2025" کلید خورده است. گفته می‌شود که دولت چین برای تحقق این هدف دو سیاست مکمل را اجرا خواهد کرد. سیاست اول ناظر بر پرداخت وام‌های کلان با بهره ناچیز به صنایع داخلی است. این وام‌ها از سوی بانک‌ها و موسسات مالی تحت پوشش دولت تامین خواهند شد.

    سیاست دومی که دولت چین در پیش گرفته است، سرمایه‌گذاری در خارج از چین و خرید شرکت‌های رقیب صنایع داخلی کشور است.

    بر اساس خبری که از سوی روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است، دولت آمریکا و دولت‌های بسیاری از کشورهای اروپایی ناخشنودی خود را نسبت به این برنامه بیان کرده‌اند، ولی دولت چین رسما اعلام کرده است که این تصمیم را اجرا خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو