فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری استان تهران:

آماده‌سازی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ناوگان عمومی برای نوروز

جاده‌ها را برای متخلفان ناامن کرده‌ایم

عصر خودرو- مدیرکل راهداری استان تهران با بیان اینکه در ایام نوروز قابلیت جابجایی ۲ میلیون مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای استان تهران وجود دارد، گفت: با تجهیز جاده‌ها به سامانه‌های نظارتی و دوربین‌های هوشمند، جاده‌ها را برای متخلفان ناامن کرده‌ایم.

آماده‌سازی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ناوگان عمومی برای نوروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مجید رضا نصرالله نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح نوروزی سفرهای جاده‌ای از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد، گفت: در ایام نوروز 18 پایگاه سیار و 37 پایگاه ثابت شامل 24 راهدارخانه و 13 مرکز ادارات تابعه با 175 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین ساماندهی شده‌اند.

    وی ادامه داد: در این ایام 50 اکیپ به صورت گشت راهداری در محورهای استان تهران حضور دارند و ضمن کنترل ایمنی و ترافیک جاده‌ها در صورت نیاز به مسافران در راه مانده امدادرسانی می‌کنند.

    وی از رفع 57 نقطه و مقطع پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان تهران خبرداد و گفت: 90 دستگاه تردد شمار، 94 دستگاه سامانه دوربین کنترل سرعت، 88 دستگاه دوربین و 16 عدد دوربین‌های نظارت دستوری در جاده‌های کشور فعال هستند همچنین 34 مجتمع خدماتی رفاهی فعال و در سطح راه‌های استان تهران فعالیت می‌کنند.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: اپلیکیشن 141 و سایت www.141.ir آماده اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌های استان تهران، مسافت بهینه و اطلاعات جاده‌ها است ضمن آنکه مسافران می‌توانند از طریق ارسال پیامک به سامانه 1000141 از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

    وی از انتشار 30 هزار بروشور حاوی اطلاعات سفر، تلفن‌های ضروری، شماره تلفن‌های مدیریت بحران استان تهران، دفاتر پایانه‌های مسافری و غیره تهیه شده است؛ طرح ضربتی کنترل نظارت بر تردد حمل و نقل عمومی جاده‌ای، طرح کنترل وسایل عمومی با همکاری پلیس راهور در 5 سطح از محورهای استان تهران عملیاتی می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: راهدارخانه‌ها در ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران در راه مانده هستند ضمن آنکه تلاش کرده‌ایم نظارت دقیق بر 34 مجتمع خدماتی-رفاهی در سطح راه‌های استان تهران وجود داشته باشند.

    نصرالله نژاد افزود: از ساخت و سازهای غیرمجاز و تکی در جاده‌ها جلوگیری می‌کنیم و باید خدمات به مسافران در قالب مجتمع‌های خدماتی-رفاهی باشد زیرا از سویی بر عملکرد آنها نظارت وجود دارد ضمن آنکه ورودی‌ها و خروجی‌ها در این مجتمع‌ها ایمن است در حالیکه در ساختمان‌های تکی بر ورود و خروج احتمال بروز خطر وجود دارد.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: برای ایام نوروز 8 هزار دستگاه خودروی سواری، 5 هزار دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه مینی‌بوس در استان تهران آماده جابجایی مسافران هستند و ظرفیت جابجایی 2 میلیون مسافر در ایام نوروز فراهم شده است.

    وی درباره نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها گفت: مدیران فنی باید از راننده‌های مجرب و دارای مدرک رانندگی پایه یک باشد و وظیفه کنترل ناوگان قبل از حرکت را بر عهده دارند.

    نصرالله نژاد گفت: در یک ماه اخیر با همکاری پلیس کلاس آموزشی برای مدیران فنی برگزار کردیم و در حال حاضر نیز نمایندگان ما در پایانه‌ها برای کنترل عملکرد مدیران فنی حضور دارند و شرکت‌ها و مدیران بدانند حتماً در صورت تخطی از قانون برخورد جدی با آنها خواهیم داشت.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: 960 کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه و 2 هزار کیلومتر راه روستایی در استان تهران وجود دارد که برای ایام نوروز 400 کیلومتر از این راه‌ها که مورد نیاز بود خط کشی شد.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: برای ایام نوروز 18 هزار تابلوی جدید در جاده‌ها نصب شد ضمن آنکه در آزادراه تهران-قم 21 کیلومتر نیوجرسی نصب کردیم و تا پایان 96 کل آزادراه تهران-قم به نیوجرسی تجهیز می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو