فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد

راه‌اندازی پویش "ایمن برانیم" توسط وزارت بهداشت

حوادث ترافیکی عامل ۱۴ درصد مرگ‌ و میرها

عصر خودرو- مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۴ درصد مرگ‌ها در کشور به علت حوادث ترافیکی رخ می‌دهد، بر نقش دستگاه‌های مختلف در کاهش حوادث ترافیکی تاکید کرد.

راه‌اندازی پویش "ایمن برانیم" توسط وزارت بهداشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، دکتر شهرام رفیعی‌فر در خصوص "پویش ایمن برانیم" که با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی راهور ناجا، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت و دفتر مدیریت بیماری‌ها غیرواگیر وزارت بهداشت اجرا می‌شود، گفت: این پویش از اول اسفند آغاز شده، تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و دومین سال اجرای خود را پشت سر می‌گذارد. در این برنامه با توجه به حجم جابجایی مسافران نوروزی، به مسافران  برای کاهش حوادث ترافیکی توصیه‌های لازم ارائه می‌شود.

    وی با اشاره به آمار مرگ و میر 14 درصدی مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی درکشور، ادامه داد: ما در این کمپین از رانندگان می‌خواهیم که سرعت خود را هنگام رانندگی کنترل کنند. وقتی خسته یا خواب آلوده هستند، رانندگی نکنند. اگر از داروهایی استفاده می‌کنند که عوارضی مثل خواب آلودگی دارد، مراقب زمان مصرف آن باشند. همچنین از آنها می‌خواهیم که وسایل و تجهیزات مناسب و کافی با توجه به شرایط آب و هوایی کشور را همراه داشته باشند.

    رفیعی‌فر همچنین افزود: رانندگان باید فاصله طولی خود را با وسیله نقلیه جلویی رعایت کنند و از خط میانی به سمت چپ تجاوز نداشته باشند. هنگام رانندگی نیز  از انجام هر کاری که تمرکز و دید جلو را مختل می‌کند مثل استفاده از موبایل، مصرف موادغذایی و صحبت با سرنشینان خودرو خودداری کنند. به همین منظور مجموعه‌ای از رسانه‌های آموزشی تولید شده‌ و بسته‌های آموزشی در اختیار رسانه‌های ارتباط جمعی و 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار داده شده است. همچنین 1000 بیلبورد در معابر پرتردد ترافیکی کشور برای این کمپین طراحی شده است که تا پایان فروردین نیز در این خصوص اطلاع رسانی می‌کنند. تیزرهای آموزشی نیز در ایام نوروز و صدا و سیما پخش می‌شوند.

    مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به توزیع لوح‌های فشرده صوتی آموزشی در مبادی خروجی شهرها میان رانندگان، اظهار کرد: عوامل مختلفی در بروزحوادث ترافیکی موثر است و کمپین‌های آموزشی نیز باید مدت زیادی را فعالیت کنند تا اثرگذار باشند. اما علاوه بر اینکه مردم باید در این خصوص اطلاعات داشته باشند، داشتن خودروی ایمن، سفر بدون استرس، شرایط آب و هوایی، نظارت کامل بر جاده‌های کشور و معابر حادثه‌ساز هم باید شناسایی شوند و مجموعه این عوامل در کاهش حوادث ترافیکی موثرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط