فونیکسریمکسبهتام

انتقاد سرخو از سرویس‌دهی ضعیف اتوبوسرانی در سه منطقه تهران

عصر خودرو- رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه معاونت حمل و نقل پیشنهاد کرده است که خطوط ال آر تی یا در خیابان انقلاب حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا آزادی و یا در محور خیابان ولیعصر (عج) از میدان راه آهن تا تجریش راه اندازی شود گفت: از آنجایی که خطوط ال آر تی ظرفیتشان ۲.۵ برابر بی آر تی است و آلایندگی ندارند به نظر می رسد بهترین گزینه برای شرایط فعلی تهران هستند.

انتقاد سرخو از سرویس‌دهی ضعیف اتوبوسرانی در سه منطقه تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن سرخو ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران برگزار شد افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای شورا تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری بود که با همت کمیسیون حمل و نقل در این برنامه نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل و توسعه آن شد.

    وی با بیان اینکه در طول این سه سال و نیم حدود 50 تذکر بیان کردم که هیچ کدام آنها ماهیت سیاسی نداشت و تنها به بیان انتقادات در خصوص موضوعات تخصصی بوده است گفت: حل و کاهش مشکل ترافیک، کاهش آلودگی هوا، توجه به بافت‌های فرسوده و مشکلات کارگری و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی از جمله موضوعاتی بود که در تذکراتم مورد توجه قرار گرفته است.

    سرخو با بیان اینکه توانستیم با استفاده از توان کارشناسان و مشورت شورایاران و مردم در خصوص مباحث حمل و نقلی به دستاوردهای مهمی برسیم افزود: فعالیت در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود و بر همین اساس تنها دو روز در هفته در جلسه شورا حاضر و عمده بازدیدها را نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می‌دهیم. از اقدامات بسیار خوب شورای چهارم این است که در حوزه حمل و نقل ساختار بودجه را تغییر دادیم.

    رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید 200 کیلومتر مترو برای شهرهای اقماری و حومه ساخته شود که دولت در حال پرداخت اعتبارات و سهم خود است ادامه داد: بر همین اساس امیدواریم اوایل سال آینده ایستگاه‌های خط 7 و تا پایان سال آتی نیز خط 6 به بهره برداری برسد. هر چند که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته خط 3، 6 و 7 باید تا پایان سال 95 به بهره برداری می‌رسید اما به دلیل کسری اعتبارات با تاخیر مواجه شد که امیدواریم با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و کمک بانک شهر در تامین فاینانس بتوانیم خطوط 6 و 7 را تا پایان سال آتی به بهره برداری برسانیم.

    وی با بیان اینکه متاسفانه میزان سرویس‌دهی اتوبوس در مناطق 21، 22 و 5 بسیار ضعیف است گفت: اما در نظر داریم در سال آتی با تمهیدات خاصی این سه منطقه را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به خط مترو متصل کنیم . قطعا با افتتاح خط 6 و 7 مترو و افزایش تعداد اتوبوس در این سه منطقه بار ترافیکی محورهای غربی به شدت کاهش می‌یابد.

    سرخو با بیان اینکه در ابتدای برنامه پنج ساله دوم تعداد اتوبوس‌ها 6500 دستگاه بود که باید در پایان برنامه این اتوبوس‌ها به 9000 عدد می‌رسید گفت: با این حال تهران به 12 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و امیدواریم با راه اندازی ال آر تی در برخی مسیرها، بتوانیم نسبت به انتقال اتوبوس‌های خطوط بی آر تی به سایر مناطقی که فاقد سرویس مناسب هستند اقدام کرده و کسری را جبران کنیم.

    رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح خصوصیات سیستم حمل و نقلی ال آر تی با بیان اینکه ظرفیت این خطوط 2.5 برابر بی آر تی است گفت: هنوز شهرداری تهران نتوانسته به چارچوب قراردادی و برنامه‌ای در خصوص راه اندازی ال آر تی برسد هر چند که چند شرکت اعلام آمادگی کردند اما هنوز جمع بندی‌های معاونت حمل و نقل به نتیجه‌ای نرسیده است.

    سرخو با بیان اینکه معاونت حمل و نقل پیشنهاد کرده است که خطوط ال آر تی یا در خیابان انقلاب حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا آزادی و یا در محور خیابان ولیعصر (عج) از میدان راه آهن تا تجریش راه اندازی شود گفت: از آنجایی که خطوط ال آر تی ظرفیتشان 2.5 برابر بی آر تی است و آلایندگی ندارند به نظر می رسد بهترین گزینه برای شرایط فعلی تهران هستند.

    رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه چهار جلسه با معاونت حمل و نقل در خصوص راه اندازی خطوط ال آر تی گذاشته‌ایم گفت: مطالعات اولیه ارائه شده است اما مستلزم این است که زمینه ایجاد ال آر تی فراهم شود چرا که باید بستری با ارتفاع کم و ملایم در وسط خیابان ایجاد شود که به نظر می‌رسد وقتی ال آر تی باشد جداکننده نیز لازم نیست و می‌توانند این خطوط ویژه جمع آوری شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو