فونیکسریمکسبهتام

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد

اضافه شدن ۲۴۰۰ آمبولانس مدرن به ناوگان اورژانس کشور

عصر خودرو- معاون درمان وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس کشور را تشریح کرد و از اضافه شدن ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس مدرن به ناوگان اورژانس کشور خبر داد.

اضافه شدن ۲۴۰۰ آمبولانس مدرن به ناوگان اورژانس کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در مراسم افتتاح پنج پایگاه اورژانس هوایی با بیان اینکه موضوع آورژانس و مراقبت‌های حاد یکی از سرفصل‌های مورد تاکید در طرح تحول نظام سلامت بود، گفت: در این زمینه اقدامات عمده‌ای انجام شده است به طوری که در حوزه اورژانس بیمارستانی 120 اورژانس در حال ساخت هستند که تعدادی از آنها ساخته شده است.

    وی اضافه کرد: همچنین بازسازی و تجهیز اورژانس‌ها نیز در دستورکار قرار دارد. توسعه بخش‌های ICU با بیش از 2400 تخت از جمله فعالیت‌های ما در این حوزه است که بخش عمده‌ای از این بخش‌ها به بهره برداری رسیده و سایر آنها را تا پایان دولت به بهره برداری می رسانیم.

    آقاجانی با بیان اینکه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز توسعه ناوگان اورژانس زمینی را در دستور کار داشتیم و توانستیم تعداد 2400 دستگاه  آمبولانس مدرن را به ناوگان اورژانس کشور اضافه کنیم، گفت: تکمیل تجهیزات، توسعه آموزش‌ها، ایجاد کد سما برای بیماران سکته قلبی و مغزی و ... برخی  از دستاوردهای این دوره در اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس هوایی اظهار کرد: ما در کشور حدود 168 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی داریم که در حوزه پوشش اورژانس جاده‌ای قرار دارند. از یک سو مشکل مردم در بحث جاده‌های صعب العبور است و از سویی دیگر در جاده‌های کشور با حوادث ترافیکی مواجه‌ایم. حال مجموع این مسائل ضرورت تاسیس اورژانس هوایی را نشان می‌دهد.

    وی افزود: بر این اساس ما حداقل به 44 پایگاه اوژانس هوایی و بالگرد تخصصی نیاز داریم. در عین حال مسئله حائز اهمیت این است که ما این کار بزرگ را آغاز کردیم و امروز هم با افتتاح پنج پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای یاسوج، طبس، لار، جهرم و علی گودرز یک گام رو به جلو بر می‌داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم به 44 پایگاه هوایی در کشور برسیم.

    معاون درمان وزیر بهداشت بااشاره به خدمات ویژه اورژانس هوایی گفت: دو هفته پیش پایگاه اورژانس هوایی قم افتتاح شد و در همین مدت 96 درصد از آسیب‌دیدگانی که توسط این بالگرد منتقل شدند زنده ماندند.

    آقاجانی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ایام تعطیلات نوروز در پیش است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت اورژانس هوایی بتوانیم برای هموطنان‌مان نوروزی ایمن را ایجاد و خدمات خوبی را به آنها ارائه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو