فونیکسریمکسبهتام

در جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مطرح شد:

ضابطه‌مندشدن فعالیت شرکت‌های اینترنتی حمل‌ونقل مسافر در سال ۹۶

عصر خودرو- رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از ساماندهی شرکتهای اینترنتی حمل و نقل مسافر در سال ۹۶ خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت ها باید ضابطه مند شود.

ضابطه‌مندشدن فعالیت شرکت‌های اینترنتی حمل‌ونقل مسافر در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در وزارت کشور برگزار شد؛ گزارش جامعی از نحوه فعالیت فعلی شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر در تهران ارائه شد و ابعاد موضوع مورد بررسی و تحلیل اعضای جلسه قرار گرفت.

    هوشنگ خندان دل در این جلسه افزود: در جلسه آینده که در سال 96 برگزار خواهد شد باید چارچوب مشخص و دقیقی برای فعالیت شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر که به تازگی در کشور فعال شده‌اند تعیین شود و در این باره به جمع‌بندی نهایی برسیم.

    وی اظهار کرد: شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر باید فعالیت خود را براساس حضور پایدار و ایمن ادامه دهند. همچنین باید تکالیف قانونی برای حضور و فعالیت افراد در این شرکتها به منظور جابجایی مسافر مشخص شود.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی از همه اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خواست تا در جلسه آتی جهت ضابطه مند کردن وضعیت فعالیت شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر حتماً حضور یابند و پیشنهادات و نظرات خود را در این باره ارائه دهند.

    خندان دل همچنین از دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هم خواست تا از فعالان بخش خصوصی که در این عرصه فعال شده‌اند در جلسه بعدی دعوت بعمل آید تا نظرات آنان نیز در ساماندهی موضوع مورد توجه قرار گیرد.

    در ادامه رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به بررسی گزارش تصمیمات اتخاذ شده جهت رفع مشکلات ترافیک تهران پرداخت.

    خندان گفت: شهرداری تهران باید برنامه زمان‌بندی شده‌ای برای تحقق اهداف خود برای رفع ترافیک تهران به شورای عالی ترافیک تهران ارائه دهد تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ گردد.

    وی با تأکید بر موضوعات پارک سوارها و سیستم ITS، بر توسعه آنها در کشور تأکید کرد.

    رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با تأکید بر توسعه مترو به عنوان وسیله‌ای پرطرفدار در حوزه حمل و نقل عمومی هم گفت: زیرساخت‌های مناسبی در این حوزه ایجاد شده است و باید به این امر کمک کنیم و اگر لازم باشد با ارائه مصوباتی به دولت، کمک‌هایی را جهت توسعه مترو طلب نماییم.

    رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین پیشنهاد داد تا موضوع استفاده ادارات از خودروهای سرویس را که پیش از این طی مصوبه‌ای لغو شده است دوباره مورد بررسی قرار دهد و پیشنهادات لازم از سوی کارشناسان در این زمینه ارائه گردد.

    لازم بذکر است بررسی دستورجلسه «بررسی چارچوب و ضوابط آموزش و سیاست‌های کلی فرهنگ سازی ایمنی حمل و نقل در شهرها و روستاها» به جلسه آتی موکول شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو